träna råttorna
Jag hittade en massor med fiffiga klipp på youtube! sök där? :3
Sök på klickerträning, det finns inga gränser för vad det går att lära dem!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag använder kontaktbelöning på de som föredrar att få komma upp framför godis och tvärt om =))
Här på filmen min Lovis som bara älskar att hoppa upp på mig, så godis skiter hon i. Hon är också den mest lätt-tränade av dem.
Vet att jag lagt upp filmen förr, hoppas det inte gör något att den slinker med igen.
Jag föredrar shaping framför alla andra inlärningsmetoder! =) Det är också det roligaste sättet och har fungherat allra bäst på min vinthund.
Han går mot allt vad alla säger om vinthundar, han kan tex apportera, trycka på snusdosor gå ganska så avancerad slalom där jag mer eller mindre står på stället och bara rör knäna.. Hihi.. ni skulle sett när jag började med bakåtslalom (där jag backar), han blev såå förvirrad i början och jag med, är ungefär som att lära sig backa med släp när man kört framåt i sex år.. Hmm.. kanske knasig jämförelse.
Jaja, han kan massamassa och älskar att visa upp sig, så så fort vi får besök kommer han till mig och visar "Jag vill träna".. Aldrig varit med om maken till vinthund! Han är av minsta modellen, en italienare.
Oj vad jag babblar, men iaf började jag tävla hund som 14åring och har haft en grå jako som jag lärde tom att gäspa på kommando. (Han finns oxå på youtube) Och detta enbart med shaping (fånga upp det naturliga beteendet och göra kommando av det krasst beskrivet)
Tyvärr upptäckte jag stark fjäderallergi och efter åtta mån gick det inte mer, så nu bor han i stor villa i Uppsala och mår som en prins, ifall ni undrar vad som hände med honom..
Som ni märker är jag väldigt intresserad av inlärning, så om jag kan hjälpa på något sätt så blir jag bara glad!
Brukar hjälpa folk som kört fast i sin träning.
Hälsningar Anna
Hälsningar Anna med pälsklingar!
det finns bra eng böcker..^^ jag köpte en bok från alebris den heter rat trainging eller nåt sånt^^ riktigt bra faktiskt^^ endast 97 kr har jag för mig^^