rädd råtta
Hej, hittade nyligen den här sidan,
De är såhär att en gammal kompis till mig lämnade sin råtta hos mig för att hon inte kunde ta hand om den mer, Men de visade sig att råttan är jätterädd vid hantering och så nu, Hon var inte så förut, jättemysig liten råtta var de förut. Och jag satt henne på min säng. men de enda hon gjorde var att springa och gömma sig. Så jag tog bort alla kuddar och täcken, Men då sitter hon bara där med uppspärrade ögon och andas snabbt. Kan man få henne att lita på mig? Hon går bra ihop med mina andra tjejer nu iaf. Dessutom när hon har suttit vid min säng ett tag och jag suttit med henne, Så tar hon emot godis från handen, är de bra? jag vet inte vad jag ska göra..
Tror du får väta ut henne, ha henne mycket lös, t.ex. på din säng medan du läser. Tillslut tar säkert nyfikenheten överhand och hon börjar lita på dig :)
Ha henne med dig hela tiden, innanför tröjan om det är för läskigt att sitta på axeln. Diska, städa, kolla på tv gör allt du brukar göra men hon ska vara med dig.Hon ska veta att du är hennes trygga punkt i livet.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Tack. Hoppas de hjälper!