Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1692 ggr
Loovi
0

Vad heter deras färger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två hanar;

En helsvart med små silver hår som sticker fram över hela kroppen, han har även en vit tass.

En helvit, mörkt rödögd, dumbo. Enligt en person som jobbar i djuraffär så är han en vitmaskad siames eftersom det inte finns albino i sverige ännu (eller något sådant).

Tre honor:

En helvit med en liten grå fläck under örat.
En mjukt brun, verkar som att han är lite mörkare på huvet..
Den tredje är genomgående beige, creme färgad.

Lägger upp bilder!

Loovi
0

Bimbea (samma som ovan)

Loovi
0

Mercedes

Loovi
0

Mercedes igen

Loovi
0

Shelby

Loovi
0

Shelby igen

Loovi
0

Råger

Itchy
0

en vitmaskad siames :S albinos eller Pink Eyed White som de kallas finns det gott om :P

bimbea ser ut som en Mink

Mercedes ser ut som en pearl

och shelby är en black roan (osäker på teckningen)

och råger är en stilig pink eyed white (PEW) herre ;)

AIK Bubbla är en silverblack

You can't spell Bitchy without Itchy

Loovi
0

AIK Bubbla

mikeiko
0

Lulz…vitmaskad siames? Skönt med djuraffärspersonal som hittar på helt nya och egna typer…

Om ögonen är mörkröda kallas de rubin :)

Loovi
0

Allright, vi trodde först att Bimbea var choklad men jag tycker att hon är lite väl ljus?

Jag är helt ny i färgvärlden :D

mikeiko
0

Håller med Itchy om färgerna!

Har du någon bild på Shelbys rygg?

Loovi
0

Okej, så de finns inte vitmaskad siames?

Så Rogge är alltså en Pink eyed white? Håller ni med om ovan om färgerna på honorna? Vad är Bubbla, Black eller heter det något annat med silverhåren och hans vita tass?

Loovi
0

Det här är första gången som jag är på detta forumet kanske ni märker Skrattande

Kan ta en bild direkt. Har sett ett par små små grå prickar på hennes rygg.

mikeiko
0

Nope, finns inget som heter så :)

Här är en bra sida med engelska färger du kan lära dig massor från! För svenska beteckningar och färger kolla in SRS hemsida (klicka på tamråtta, sen standard)!

Loovi
0

Här är shelbys rygg

mikeiko
0

Ah, skulle tippa på att hon är en patched/mismarked black eyed white :) Så söt!

mikeiko
0

…fast hon ser ju rätt roan ut, fast med extremt lite teckning….hm. Hoppas nån annan vet :)

Loovi
0

Ja hon är superfin! Vore intressant att veta vad majoriteten tror :)
Till skillnad från Rågge så är hon verkligen kritvit medans rågge är mer "stockholmsvit" (haha). Men det kanske ändrar sig med åldern!

Jättebra sidor som du delade med dig av! Tycker helt klart att Bimbea ser mer Mink än choklad ut. Och resterande ser ut att stämma. Bara Shelby som är osäker..

mikeiko
0

Hahahaa "Stockholmsvit", sjukt roligt xD Är han lite cremefärgad? Nu är jag inte expert på just PEW men inbillar mig att de ska vara riktigt vita, igen, vi får hoppas på fler svar här :)

chade
0

pew är helt vitvita med röda ögon, men! Jag har en beige huskey roan här hemma som har blekts helt vit, så han ser ut som en pew han med.. hade en jätte markant teckning när han precis fått hår och så, sen vid 6-7 veckor när jag skulle hämta honom så såg man knappt att han hade någon teckning alls!

kan ju lägga upp två bilder så får ni se hur en riktig och en ''låtsas'' pew serut xD 
första bilden är billy som är beige huskey roan.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

chade
0

här är dinkel som är pew.. och billys rumpa i bakgrunden ^^

mikeiko
0

Det låter ju logiskt med blekning, skulle också förklara att vissa strån ser lite längre ut på honom! Visste inte att roans kunde vara rödögda?

Loovi
0

Nej men han är helt vit. Fast inte krit som Shelby. Shelby är 6 veckor gammal så hon har juh inte slitits med hälsan ännu, Rågge kanske bara levt ett hårt liv (när jag tar bort och tvättar hängmattan blir han deprimerad och lägger sig i ett hörn i buren och tjurar).

Han ser mer ut som dinkel n som billy i färgen!

Itchy
0

min Pew hane blev lite gulaktig i pälsen då och då, och andra dagar var han kritvit…

det har väl med att det är hanar att göra

Loovi
0

Han är inte beige alls i färgen och var inte det när han var bebis heller (har kontakt med hans uppfödare)

chade
0

ja mina pew blir också gula lite då och då

Loovi
0

Itchy: Precis så jag menar :) stockholmsvit/gulaktig. Jag gissar på att Bubbla kan ha ett finger med i spelet då han allt som oftast brukar ligga på Rågge och sova. Olyckor händer så lätt :D hihi

mikeiko
0

Ahahaha vad fint "PEW med en hint av urin" xD

chade
0

#28 hahahaha sluta!

Itchy
0

stockholmsvit=täckt av piss då ;)

mikeiko
0

#29 Vi döper om PEW till PEE! :D

mikeiko
0

#30 Ja här i Stockholm så anlitar vi stora rediga män som kommer och kissar på våra vita väggar för att få till den där speciella och exklusiva Stockholmsvita!

Loovi
0

Hahahahahaha :D

"hint av urin" :D

Loovi
0

hahahaha

Smålandstyle a la Lena PH: Jag syr mina egna kläder, jag kissar på mina egna väggar!

mikeiko
0

Spraymålning har fått en helt ny innebörd!! xD

Itchy
0

XD jag vill nog inte tänka på hur de får den där fina "kaffebruna" färgen på väggarna

Allamej
0

Itchy…. sängdags!

*yuk*

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

mikeiko
0

Lulz, älskar hur den här tråden totalspårade ur xD