hjälp råttmobbing
en av mina råttor hoppar på och är elak vid den andra
nu har jag delat in buren i två delar och separerat dem för är rädd att farri ska skada hjärt.. nu försöker de desperat komma till varandra och dom ligger fortfarande och myser under dagarna..
ska jag låta dem vara tillsammans även om farri slåss? måste jag göra av med en av dem nu?
hur ska jag göra??
Hur gamla är de? Har någon av dem bitsår?
dom är inte så gamla tror jag fick dem från djurafären för att det e svårt att få tag i uppfödare i skellefteå.. hjärt verkar inte ha mycket sår från det.. typ 1 kanske..
håller det på å bästam rang eller nått?
Men kan du säga på ett ungefär hur gamla de är? Yngre råttor är ofta busiga och piper mycket så att man lätt tror att de gör varandra illa men att så inte behöver vara fallet. Kan också bara handla om att de bestämmer rangordnningen, och då kan det bli lite brottning. Så länge de inte hugger/får bitsår så är det ingen fara!
Kolla igenom pälsen noga efter bitmärken för att vara säker dock.
jo dom är väl inte ens ett skulle jag tro.. hjärt är en naken å hon verka ha någon skråma från klor men inga bitmärken på någon av dem..
Hm, hur stora är de, har du en bild, eller vikten på dem?
Har de inga bitmärken såkan du vara lugn, det är bara rangordningsjidder :)
nej inget av det.. men kan skaffa :)
gud va skönt.. jag va så rädd att jag skulle va tvungen att göra av med någon av mina bebisar..
Gör det! Typ en bakvåg som visar gram är alltid bra att ha för att ha koll på att de väger som de ska om man undrar över hälsan :)
Du behöver inte oroa dig, de kanske tjaffsar lite några veckor, sen kommer det ge med sig!
jo det är sant det kan juh faktiskt va en ide :) se hur de mår på fodert jag gör till dem..
skönt har gått å varit orolig i nån dag men tänkt att de nog skulle sluta snart..
Finns massa bra trådar här på forumet om bra mat till råttisar om det är något du undrar, bara att använda sökfunktionen! :)