Vilket är burens märke?
Kan någon tala om för mig vilket märket och vad denna bur heter?
http://www.freewebs.com/sapiti/Burar%20007-medium.jpg
Har du en sådan? Fördelar/nackdelar?
Jag vet att måtten är 160 x 65 x 54cm på den
*uppdatering*
Är sidorna av plast eller metall? Vad är gjort av plast? (plastgnagande råttor här hemma)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag har en sådan här hemma :)
Den är av märket ferplast, men vet inte vad den heter..
Allt är av metall förutom den utdragbara botten som är av plast. Men denna tror jag att man lätt skulle kunna byta ut till en i metall om man har lust att göra det.
Jag tycker den är jättebra, förutom de tre små luckorna på övre delen. Har planer på att bygga ut den lilla på framsidan till en likadan som den stora längre ner på framsidan.
Annars som sagt, flickorna här hemma gillar den :) Tycker det är bra när gallret går horisontalt på alla sidor också.. Lätt för dem att ta sig runt.
Dock kunde den utdragbara bottnen ha varit djupare.
Vet inte om det är sant. Men den buren och en hornbach ser väldigt lika ut.
Men om man vill ha en stor bur är väl Hornbach buren rätt bra. 1000 spänn typ. Luckorna är relativt stora, enda nackdelen är ju att luckorna är felvända, men lätt fixat med en tång. De ser i alla fall väldigt lika ut.
Ferplast Aira tror jag att det är, stämmer med mått och utseende
trodde först på en hornback men det kan jag inte tro att det är
#1 tack så mycker för svaren :)
#2 jag har kollar på hornback buraen som liknar denna men den verkade inge bra. Tack för svaret dock ^^
Ferplast Aria heter den. Jag har en sådan till mina degus, men jag hade den till mina råtthonor tidigare.
Som sagt, alldeles för grund botten, men jag fyller betydligt mer än vad som egentligen ryms på det utdragbara.. "plastfatet" eller vad jag nu ska kalla det. :)
Här är den på ferplasts hemsida. Nu har de bytt utseende på buren på hemsidan, tidigare såg alla Aria ut som min och den som som är på bilden i #0.
Den utdragbara botten och de gula (numera vita på ferplast hemsida) "rören"/kanterna som man sätter fast gallret i är gjort av plast, resten är av metall. Förutom hjulen, men dem kommer ju knappast råttorna åt, annars är de också av plast. :)
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Hörnen är alltså av plast? Ajdå.. det är de på min Furet tower också och det är de som råkar mest illa ut.
Är det plaströr som man för i gallret som med furet tower hörnen? (om du vet hur de ser ut :P)
Foto skulle uppskattas då de bilder på nätet är så små så man inte ser detaljerna :)
Jag har två Furet tower hemma, så jag vet precis hur det ser ut. ;)
Ja, det är sådana rör på Aria-voljären också. Furet tower är ju också ferplast, och ferplast avänder sådana där plaströr som man för ned gallret i till andra burar också, inte bara Aria och Furet tower.
Det kan ju vara skillnad när det är en ny bur, i o m att den luktar helt annorlunda så kanske dina råttor inte tänker på att gnaga på den - men det är nog surt att testa om det skulle misslyckas. :S
Men det finns ju voljärer här som verkar ha metallhörn. Jag är dock inte säker, men det ser ju ut som att de där rören inte finns där på vissa av burarna. Jag kan förstås ha fel, men om du går in på en djuraffär och frågar så kan de säkert ringa till ferplast eller någon återförsäljare och fråga hur de är skapta. Annars har de ett par av de där voljärerna till sina fåglar på Arken här i stan, så jag kan kolla nästa gång jag är där och kikar. Iofs är jag inte där så ofta, så jag vet inte när jag kan kolla tyvärr. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Vilka burar är det du syftar på som du tror har metallhörn? När jag kollar på Aria bilden på deras hemsida (den du länkar till) så ser det ju inte ut som plaströren, men de får att byta ut mot sånna där snurrmetall bitar som man får med när man köper kompostgaller (om du vet vad jag menar) provade det på min furet så det Går ju att lösa om det skulle vara plast
Jag trivs inte alls med min furet tower och Aria verkar vara perfekt då, tar inte lika stor plats heller ^^'
Jag ska troligtvis åka till Djurmagazinet imorgon och kolla om de kan plocka hem en bur åt mig, kan ju kolla upp då om de vet om kanterna är plast eller metall :)
Vad brukar priset ligga på i butik, vet du (eller någon annan) det?
Oj jag trodde de gula hörnen också var av plåt, my bad. Här har ingen (peppar peppar) gått på och gnagt på dem så det är väl därför jag inte märkt något :P
Jag vet inte riktigt vad nypris ligger på, men jag fick min begagnat från blocket för 1000 spänn. :)
Tur du har ;)
Jag har nu 'bokat' en bur, de ska ringa ferplast och kolla vilket pris osv
Kolla om den nya grönvita buren finns där, den var ju så snygg :P
vi får se om de ringer upp imorgon ^^
Ja den grönvita är lite stilrenare än den jag har, haha!