Den perfekta buren?
Jag letar efter den perfekta buren till två råtthanar. Den jag har nu börjar bli lite för liten så jag behöver köpa en större. Är det någon som har tips på en bur i bra storlek, till bra pris och lättstädad. Jag söker den perfekta buren helt enkelt :)

Ja någonstans borde den väl finnas 
Med andra ord typ en Jenny bur. Den är ju lite bra då de medföljer lite grejor till den i alla fall.
Vad är en Jenny bur? :)
De kallas så, som den på bilden. Ferplast Jenny. Där följer de med en eller två hyllor, två rör och en vattenflaska om jag minns rätt. Iaf om man köper de nya.

Nej inte en Jennybur, de har obehandlat galler och det är helt värdelöst. Dessutom har de små luckor som sitter alldeles fel. Ingen bra bur om man frågar mig iaf:P

Jag har buren "Gnagare 63" som du hittar på denna sida, den är så nära en perfekt bur jag någonsin hittat.
Den är lätt att rengöra, plåtbotten så de kan inte gnaga sig ut, stora luckor, lätt att inreda och råttorna stortrivs i den.
Enda som kan vara nackdel är att det är brett mellan gallren så har man små bäbisråttor så bör de vara i en annan bur med tätatre galler tills de vuxit till sig lite (mina är ca 3 månader och tar sig inte genom gallret)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har inte funnit någon perfekt bur/voljär i handeln ännu, så vi byggde en egen. Det man ska tänka på är att det ska finnas mycket yta och höjd för råttor att röra sig på, även för mattes el husses skull lätt att komma åt inne i buren och lätt att rengöra.
Den vi gjorde har 4 stora lådor inuti som är lätta att lyfta ut och 4 stora dörrar framtill. Självklart hjul under…
Tar mig 10 min att rengöra och fylla på nytt underlag.

#8 Wow, vad snygg! Jag har aldrig sett ett hemmabygge som fallit mig i smaken förrän nu, verkligen jättesnygg!
#9 Jo, jag är väldigt nöjd med den, pojkarna med ska få en likadan. Hornbachvoljärena skippar vi för de knäcker min nacke o rygg..
Det enda är att om jag ska nå högst upp (den är 2 m hög) måste jag stå på en pall, men flickorna älskar den!
Vilken fin bur du har byggt!!
Några priser på den, alltså material kostnad och så. Du kanske har en liten handledning du vill dela med dig av.
Vart ska man ha en sådan, några bra tips? Den är ju ganska stor.
#11 Tack så mycket! Jag har inte byggt, bara sagt till min sambo hur jag ville ha den..
det är han som har slitigt med den. Kostnaden blev lite över 2000,- i material, inköpt på hornbach på hyllavd. Nätet hade vi fått, men finns oxå att köpa på olika byggvaruhus. Lådorna inuti är inköpta på IKEA ca 80,- st.
Burens mått är höjd 2 m, bredd 90 cm, djup 60 cm. Man kan ju oxå bygga halva buren, det bestämmer man ju själv.