Bli medlem i SRS
Hejsan, jag har tänkt bli medlem i srs nu för att kunna vara med på lite utställningar. Men ja har lite frågor om hur det hela funkar..
Om jag blir huvudmedlem, vilket kostar 200:-/år kan då min sambo oxå ställa ut råttor åt mig? Jag kommer ju såklart oxå att vara där och ställa ut. Men han kan ställa ut 1 råtta av mina?

Du betalar 200 spänn (huvudmedlem), din sambo betalar 25 spänn (familjemedlem). Sen får ni köpa registreringsbevis (några kronor) och regga era råttor. SEN är det fritt fram att ställa ut för er (om man anmäler och betalar i tid). Om jag förstår din fråga rätt that is ;)
Okej. Råttorna är redan reggade. Så det är bara vi som behöver bli medlemmar. Men kan jag betala in 225:- på samma gång och bara skriva att det är en huvudmedlem och en familje medlem? Och så undrar jag… Om nu bara jag är medlem, får man inte ha någon som hjälper mig att ställa ut råttorna utan att vara medlem? Har hört nått sånt från annat håll.
#2 är du på plats vid utställningen så får vem som hjälpa dig vid utställningen. När man ställt ut ett par gånger så händer det ofta att man slänger på råttor till kompisar höger och vänster, ber dom lämna på det bordet, hämta eller sätta tillbaka i en bur.
Men ska någon annan ställa dina råttor och du inte är med på den utställningen. Så regga om råttorna där både era namn står med på reggpapperet.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
okej. Tack så mycke! Kanske ska regga om dom då.. vi står tillsammans på 1 råtta redan men inte dom andra två.. en e hans och en är min.. Tror inte att min sambo kommer ställa ut själv :P de e jag som släpar dit han haha :P
Men då om jag är medlem och inte han så får inte jag ställa ut den råttan som står på honom? eller…

Nej, ägaren måste vara medlem i föreningen för att få ställa ut sitt djur (så du kan inte ställa hans djur om han inte är medlem), men som zickan skriver så kan man alltid få hjälp med utställningssaker av vem som helst (förutom att köra agility, den personen måste vara medlem).
Antingen betala 25 spänn för din sambo, eller regga om alla råttor med två ägare…
OM du ska betala in 225 för er båda så ange:
Huvudmedlem: Marre89
Familjemedlem: Sambo
ADRESS OCH ÖVRIG INFO
Okej tack så mycke! De va en väldigt bra beskrivning så nu fattar jag! XD Man är lite trög ibland haha