Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 933 ggr
elgon
0

Stort Dilemma!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För inte så länge sen omplaserade jag mina två blue flickor till ett bättre hem pga allergi och har nu 3 tjejer kvar eftersom dom börjar bli gamla.

Då den äldsta av dom har flera tumörer och inte har långt kvar var tanken att dom två andra tjejerna skulle få vara hos mig tills tiden även va inne för dom, vilket jag hoppades skulle dröja.

MEN!

Tiilda som den ena heter har även hon en tumör, men den har varit väldigt liten tills nu, den börjar bli riktigt stor och jag märker att hon börjar få problem imellanåt när hon ska in i kojorna tex och Meliinda den äldrsa börjar gå ner i vikt och båda tjejerna har ju inte alls denna energi dom tidigare haft vilket självklart inte e konstigt, men nu tillbaka till själva ämnet.

VIOLA!

Vad gör jag med den tredje tösen Viola?

Hon blir 2 i jan så hon e ju inte ung men fullt frisk, inte vill jag ta bort en frisk älskling för att dom andra blir sämre, frågan e ju då om jag kan omplasera henne till något bra hem?

känns jobbigt men tänker inte leka gud och bestämma vem som ska få leva lr inte i friskt tillstånd, och skaffa en till kan jag inte iom min allergi som ställt till allt besvär och tvingar mig att inte ha råttor mer!

att ta bort sjuklingarna e jag instäld på när det väl e dags, men att ta bort viola pga det e fel!

så nu hoppas jag att någon med andra råttor kanske kan ta henne? om inte annat får jag ha henne kvar, men för både hennes å mitt bästa e en omplasering bäst :,(

elgon
0
  • Födelsedatum- 18 jan 09

• Färg, teckning och hårlag- tror det e blue hooded, slät

• Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v)-

• Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning-

• Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning-

• Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning-Allergi

• Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo- kommer inom kort

• Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock et- har tidigare varit vaktig i buren, men inte det senaste halvåret, underbar mot burkamraterna och en riktig keltjej

• Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb- ej reggad

• Ort där råttan/råttorna finns- Borlänge

• Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på

• ifokus)elin.gustafson@hotmail.com

• OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE - Kan vara öppen

elgon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Viola <3

elgon
0

uppfödaren heter Maria Olsson

elgon
0

putt

elgon
0

ingen som har plats för lilla viola?

tar bort sjuklingarna nästa vecka =,(

Mische
0

Hade gärna tagit emot henne om jag haft möjlighet att hämta och inte flyttat om en månad. Men tycker redan synd om mina flickor för att dom ska behöva följa med på en 30mils flytt..

elgon
0

ja det va synd, men det förstår jag ju självklart :(

Mische
0

Har det inte löst sig till november så kan jag se om jag kan lösa det iaf..

Jen88
0

Jag har snart en ensam råttjej här hemma och måste hitta en ny vän åt henne. hon blir också två år nästa år.

Problemet är bara att jag bor i Sthlm, finns det någon kösning på det så kan vi ju prata mer!