Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2045 ggr
lovewolf
0

Råtta bet katt

En av mina råttor har bitit min katt på 19 veckor. Är råttbett farliga, typ om det kan bli infekterat eller nåt sånt. Råttan höll fast kattens tass och släppte inte den förrens efter ett tag och kattens sår är tvättat och han verkar inte ha ont längre, men edt blödde rätt så mycket.

Lancia
0

I regel så är det ingen fara med råttbett men att hålla ett extra öga på såret skadar inte. Katten kommer dock troligtvis bli betydligt försiktigare kring råttorna i framtiden. ;)

lovewolf
0

#1 Det tro jag nog inte:P För den katten har ett minne som en guldfisk, han har blivit nafsat  och halvbiten förut men typ 10 minuter efter det är han tillbaka:)

spikeodumbo
0

min katt har tre ärr runt nos efter mina råtter xD men man ska se till att tvätt å hålla rent så e det nog ingen fara=)

zickan
0

Ne det är sällan det är någon fara på varken människor eller djur att bli biten. Håll bara lite koll så det inte blir infekterat. Typ väldigt rödakrigt, varar, luktar illa.
Tycker du att det ser lite rodnat ut så kan du tvätta såret med saltlösning eller vanligt vatten.Men det bör läka fort.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.