bästa underlaget i buren
vad rekomenderar ni?
fungerar pellets man brukar ha i peewee lådor till katter..eller käkar dom upp de?
tacksam för svar

Toa-lätt(paperspellets), alspån eller stl-strö (rivet wellpapp) brukar man använda.
Själv använde jag toa-lätt innan, men har precis bytat till stl-strö det är mycket billigare och mjukare för råttassarna:)
vars köper man sånt?

Om du menar stl-strö så köper man det på granngården. (Det är egentligen till hästar tror jag) 1 bal för 49 spänn:)
Jag hade tänkt byta till stl-strö, men är det endast granngården som har det?
Det finns inga andra som säljer det?
Annars kan man köra en kombo med toalätt eller alspån i toalådan, och tidningar och rivet tidningspapper/tygbitar på resten av botten.
Kan man använda toalätt eller alflis som underlag i buren och typ kattsand i toalådan??
Japp, det kan man, men det är nog lättare att lära dem använda toan om underlaget skiljer åt mycket inbillar jag mig… Jag använder tidningspapper/alspån, och behövde inte ens toaträna mina tjejer :)
Jag har använt toalätt till mina nu sista tiden och har fått början till bumblefoot på min sjumånaders tjej. Dom har inte haft några problem alls fram tills jag bytte. Innan har jag haft tidningar på bottnen och toalätt bara i deras toalåda. Så det blir att gå tillbaka till det nu.
Så jag skulle rekommendera att iaf blanda ut toalätten med något mjukare, tex någon lövträdsspån. STL verkar ju annars vara ett bra alternativ, men jag hittade det inte på Granngården här i Växjö, tyvärr.
#6 Jag har den varianten, och någon toaträning har aldrig behövts- alla fattar var de ska gå på toa.
Nån som vet om hampaströ är bra och dammfritt som underlag?
#8, Ajdå, jag som tänkte testa STL och skulle kolla in när jag är i stan nästa gång med mamma..
Har du bara kollat runt eller även frågat efter det? Kan ju vara att de haft slut på att när du varit där :3
Okay, hörde att de tydligen har relativt billigt alflis/spån på Bromma Zoomarknad :-) Har hört mycket bra om det, så ska nog testa!
Kattsand kan man tydligen ha i toalådan men inte i resten av buren??
Funkar tidningspapper bra i toalådan? Känns inte som att det har speciellt effektiv uppsugningsförmåga..
KAttsand skulle bli alldeles för hårt för dem att ha i hela buren, dessutom dammigt. Bor du i Sthlm och saknar bil (som moi) kan du ju beställa via http://www.foderbud.se/startsida,121.html de har både spån och annat underlag…
Ingen som testat hampa och vet hur det är?
#11 Inte i toan nej, bara som underlag i burbotten.
#12 Ehehehehee *tänker på helt annan hampa och då blev det jätteroligt*
#13 Ja, det lät lite lustigt såg jag nu
Är det det här som är så bra,
Vilket tycker ni är bäst; alspån eller stl-strö?
#10 Jag kollade bara runt, frågade inte. Så kanske att jag bara inte såg det eller att dom inte hade det inne för tillfället :)