Fästa galler?
Hejsan. Jag har nyss köpt en ny bur, en furet tower :) Den är ju bara helt underbar och råttorna älskar den :D
Men jag har en liten idé, eftersom det är en plastlbotten i mitten av buren blir det ju svårt att hänga tex hängmattor eller så i nedre delen och fästa dom ordentligt. Tänkte därför att man kanske kan fästa typ hönsnät eller liknande i botten av den övre delen så det blir som ett galler tak längst ner oxå.. (förstår ni hur ja menar?)
Min fråga är då hur man isf kan fästa gallret? Har ni några tipps?
sånna där klips som affärerna har på olika saker, som man drar igenom ena enden av bandet in i hålet på andra enden så går den inte att dra ut igen. svårt å förklara :P förstår du;P

#1 Buntband? :P
ja så kanske dom heter haha :D tack
#0 Jag har svårt att tro att hönsnätet håller upp en hängmatta med ett x-antal rådisar i, inbillar mig att det liksom borde "böja" sig, det är ju inte så stadigt material. Förstår du hur jag menar?
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Det finns ju även punktsvetsat nät, det håller nog lite bättre för tyngd :)
Jag skulle också satt upp det med buntband. Man får kolla då och då så att inte råttorna plockar bort dom bara :)
jo buntband borde ju funka.. men då får ja sätta fast det i gallret runt om.. men går ju lika bra de igentligen.. måste ju inte sitta på lådan lixom.. hehe.
Hönsnät kan va för svagt ja.. får se vad jag hittar för nått.. har bara 3st nu ev kommer 1 till in i gärnget om det funkar bra.. så kommer ha 4 max 5st råttor.. kanske e för svagt iaf, är hanar oxå så dom väger ju lite.. men tack för alla tipps :D

Trekantshängmattor som hänger i hörnen funkar oxå bra!
jo det har jag redan :) Men vill ha ordentliga hängmattor oxå å tunnlar mm :) (våra råttor älskar sånt) hehe
Jag använde mig av en list som jag hängde krokar på, kan fota när jag kommer hem från skolan så man ser hur jag menar :P
Inte lika lätt att gnaga av som buntban är :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

kan väl sätta fast det med ståltråd?
jo jag hade tänkt använda ståltråd.. det känns lite säkrare.. har en kille som älskar buntband XD

Haha okej ^^ Då funkar nog ståltråd mycket bättre! =)