registrerad uppfödare
Jag har lite frågon om att registrera sin uppfödning.
Jag vet att man måste ha varit medlem i 1 år, och att man måste vara minst 16 år.
Man måste vell klara nått upppfödat prov?
Om man är registrerad uppfödare måste man ställa ut råttorna då?
Jag skulle vilja registrerad uppfödare. Om kanske någon år. Men jag är inge intresserad av utställningar och sånt.
Jag vet inte om jag la den i rätt grupp.
Man måste göra ett prov man beställer från registratorn. Det måste vara helt rätt på alla frågorna. Annars kan man få kompleterings frågor osv.
Provet skickas in till registratorn som går igenom det. Är det fel så måste det tas upp i styrelsen. Samtidigt betalar man in 300 till srs och har ett prov år.
Under provåret måste man ställa ut och få vissa saker för att gå vidare. Det är vad jag har fått berättat för mig.
Man måste ha större delen med A pris i pet, mins inte hur det såg ut med standarden. Men man måste iaf ställa råttor i den/de inriktningar man valt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Okej tack :). Då är nog registrera ingenting för mig. Men jag kan registrera ungarna.
Samma anledning för mig till att jag dröjde så länge med att ta provet. Men utställningar var enklare och inte alls lika skräck injagande som jag först trott.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Skillnaden är ju inte stor egentligen, enda jag kan tycka är fördelen med att vara registrerad är att man får använda sitt uppfödarprefix
Jag har en sida om detta på min hemsida
Där kan man läsa lite om skillnaderna mellan registrerad och oregistrerad, SRS rekommendationer och grundregler.
Även lite om att registrera sin uppfödning
Där står det om hur man gör när man bestämt sig osv.. Inget märkvärdigt egentligen XD
# Jag har har aldrig varit på en utsättning, så jag vet ju inte om det är svår :). Men jag är jätte blyg, så det är lite läskigt med mycket folk :P.
#4 Tack så jätte mycket :).
Jag följer SRS rekommendationer, så det är nog inte så stor skillnad :).