Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 2415 ggr
[r8ttor]
0

Agouti Caramel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som vet vad agouti caramel är för färg? :)  Är min råtta det?

zickan
0

Din råtta är blue agouti dumbo rex

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[r8ttor]
0

Okej, tack så mycket :).

zickan
0

Var har du hittat den sötnosen?. Någon stam?
Väldigt lik min cotton och cuddles när de var små :-D

[r8ttor]
0

Jag har köpte henne hos Silver Star Ratz. Hon har stam. Hon är jätte snäll och gosig :).

Vart kommer dom i från? :)

zickan
0

Vad skoj.. Lust att skicka över stammen till mig? Oskyldig. Var ett nytt namn jag inte hört innan. Kanske de har nått intressant man ska jaga :-D
Widerkrantz@hotmail.com

Cotton och cuddles lever inte i dag. Cuddles blev ihjäl biten av en annan råtta som flipprade. Cotton var dålig innan min flytt, försökte men verkade bli sämre under flytten. Medicinerades men valde att avliva henne tillslut ändå. Var så gammal och gaggig, gått ned lite över 100gram och orkade inte helt klättra runt utan att lätt ramla ned igen. Men deras bror lever ännu med sina ca 2½ år. Stor stabil herre på 700 gram :-) Alla från min linje.

elektra1
0
[r8ttor]
0

Ja det är det, men råttorna är jätte snälla :).

[r8ttor]
0

#5 ja det kan jag :)

gulzebra
0

Men snälla nån, varför fortsätter du stödja hennes skitavel? Det är ju för att folk, däribland DU, köper råttorna som hon kan fortsätta.

Min Tuttul var jättesnäll hon också. Men vet du vad? Det är mina andra råttor också. Även de som kommer från uppfödare som bryr sig om sina djur och inte svälter de. Det finns ingen anledning till att stödja det djurplågeri SSR håller på med.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[r8ttor]
0

#9 Ja, jag vet. Jag ska inte köpa mer råtta av henne. Ja mina andra råttor är också jätte snälla :). Vet du hur det har gått?

gulzebra
0

Länsstyrelsen skrev att de skulle skicka ett brev ang att hon inte bör avla på nakenråttor. De skulle dock kolla upp mer om vad de kan göra, det var lite osäkert iom att skitavel är accepterat på andra områden (tex bulldog, perser…). Vet inte hur det gått sen, tänkte skicka iväg ett mail och begära ut handlingarna så snart jag orkar krångla med min mail så får jag se hur det gått sen svaret jag fick.

Hon hade även anmälts tidigare, då för skitiga kattlådor och dålig kattmat.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[r8ttor]
0

Okej

zickan
0

Tack för stamtavlan. Inte släkt med mina så jag kan pusta ut :-D
Dock har du väldigt mycket fel färg benämningar i stamtavlan.

[r8ttor]
0

#13 Haha Glad

Allamej
0

På begäran låses tråden

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Inlägget är låst för nya kommentarer