Djuravel
Jag tycker det borde finnas djuravel iFokus där man kan söka avelspartner till olika djur.
Jag har en kompis tex. som söker en hamsterhane till sin hona men man får inte lägga upp såna annonser i HIF och djurannonser iFokus tar bara bort annonsen för att dom inte har såna annonser där..
Vart kan man vända sig med ett sånt förslag?

Jag tycker man ska försöka odla kontakter med folk istället. Jag har aldrig hittat nån avelspartner via någon annons utan det är genom kontakter.
Man får försöka lägga näsan i blöt lite och ta reda på vad folk har för djur och kanske kontakta privat istället och höra om de är intresserade av ett avelssamarbete.
Älskar mina stora små vänner..
Jo, det är ju självklart också bra.
Men jag tycker ändå det borde finnas någon djuravel i fokus..

Jo, fast samtidigt.. Vill man inte ha någon form av relation till en person man lånar ut avelsdjur till?
Jag skulle då aldrig våga lämna ut mina djur till en främling på nätet som söker avelspartner! :P
Hif har lite skumma regler. Det är inte mycket som de verkar tillåta. Men det kan ju bero på det strul som varit där inne.
Finns många sajter utöver iFokus där man kan söka partner till sin hamster.
Eller göra som de flesta gör. Leta reda på en hamster och en person/uppfödare man gillar sedan maila runt.
Så brukar jag oftats göra när jag söker en partner. Jag har alltid fått positiv respons när jag mailat runt. Men knappt svar när man skrivit på forum.
Tror folk tycker om när man vet vad man söker och är lite mer personlig samt söker på egen hand.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jag hade personligen aldrig annonserat på det sättet. Men vill man göra det så funkar ju djurannonser.ifokus, zoonen osv.
Om det tas bort från djurannonser så är det nog något annat fel på annonsen, för du får annonsera där.
Okej. Jag tycker ändå det borde finnas 
#6 starta ett sådant forum då
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ett sånt forum låter lite för mig som djurhallick.ifokus. Men det kanske bara är jag.

#8 hahahaha! :D

Haha

Nä, men jag har ju också annonserat om hanar nån gång. Det har dock inte gett några resultat. Tror faktiskt det är effektivare att leta upp och kontakta uppfödare på egen hand.
Jag vet inte om ni märkt det men kategori 18 här på RIF… vad heter den?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#12 ;)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Hehe, ja, fast jag hoppas ingen tänker annonsera om hamstrar där! :P
Nä, det är väl bra om kategorin finns. Men som sagt, dess effektivitet är överskattad. Ser sällan någon som får napp där!
Haha
Haha
Jag tycker inte idén är dum alls, fast jag ser det kanske lite bakvänt. Jag ser det som ett sätt man skulle kunna skapa kontakter =)
Givetvis vill man ju inte bara leta efter "hane, hane, hane" och inte lära känna personen som äger dem. Men på så vis skulle man ju kunna hitta partner lite lättare och lära känna ägare på köpet ^^
Men jag tror dock att en egen sajt kommer bli överflödig, att använda det specifika forumet för vissa djur eller vissa raser lär vara smidigare samt att folk antagligen "hittar dit" lite enklare än om det är en egen sida.
Hakuna matata!

Ja, det är sant, Elshira.
Tycker gott och väl att vi kan ha vår avdelning kvar. Men hamster.ifokus måste ju bestämma sina regler själva.
Men jag upprepar, för att vara lite jobbig, vill man hitta avelsmaterial får man kämpa lite. :P