Sår som inte försvinner!
Jag har behandlat mina råttor nu två gånger för ohyra, eller ja, det är iallafall vad jag tror dom har. Dock har jag bara sett sår på en… Men iallafall! Jag har gjort exakt det gjorde förra gången dom fick det, det va typ förra sommaren kanske, och då försvann det. Men inte denna gång, såren är fortfarande kvar! Kan det vara något annat än ohyra? 
Medarbetare på Sphynx iFokus
Hur ser såren ut?
Jag var med om detsamma, och det visade sig var ringorm. Du har inte råkat få något oförklarligt exem? Men kolla upp det direkt, kan vara väldigt plågsamt för råttisen

#1 Hur såg det ut när det visade sig vara ringorm? Jag har nämligen någon oförklarlig klåda på mina tösar också. Jag har varit till veterinär och vi provbehandlar med Stronghold nu först. Sen får vi se hur det blir. Fick också klådstillande schampoo att tvätta dem med, men det botar ju inget i sig.

Men om ens råttor har ringorm borde man själv också ha det väl? Jag vet att det kan smitta från hästar och kor till människor iaf, borde inte samma gälla för råttor då?
Det är inte säkert att man får det, men jag fick de.
#1 Jag tror nog inte det är ringorm.. Jag har iallafall inte blivit smittad och sen så ser såren inte ut sådär. Det är ganska många småsår som sitter på nacken och lite på ryggen. Har ingen bild men skulle kanske kunna fixa.
#6 Vad har du behandlat med för medel?
Frontline vet.
#8 Kanhända att den inte varit effektiv nog. Du borde prova med Stronghold som är den bästa mot skabbangrepp just nu.
Okej, vart får man tag på det?
#10 Genom veterinären, du får ett recept på det sedan hämtas det ut på apoteket.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Så kan man bara åka till veterinären och få sånt eller måste dom undersöka råttan/råttorna först?
#12 Ta med en råtta som har sår, uppge hur många råttor du har, för du måste behandla alla. Jag har ej funnit någon veterinär som skriver ut utan att kika på djuret, tror inte de får göra det utan ha sett djuret.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
som #13 säger , jag tror inte heller att dom bara får skriva ut recept utan att ha undersökt djuret, för då skulle dom ju kunna sälja medicinen recept fritt på apoteket istället ;) om du förstår vad jag menar XD
(är dålig på att förklara) XD haha XD
#13 #14 Ja, det är nog så!
Tyvärr vet jag ingen bra veterinär i närheten.. >.<
Men jag behöver nog inte gå till någon vet ändå, såren har försvunnit :)