Skillnad på honor och hanar?
Jag har haft råttor innan, och jag saknar de små liven så oerhört mycket (fick ta bort dem pga sjukdom =(… )
Hade bara hanar då, men jag tänkte höra med er som har mer erfarenhet av de båda könen om det är någon speciell skillnad på dem gällande temprament, tillgivenhet, "kiss- och bajserier", ev sjukdomar.
Tack på förhand ^^

Hanar är i regel lugnare än honor, men det är ju givetvis lite individuellt också. Hanar är större och äter/bajsar därför mer. I övrigt ingen större skillnad tycker jag.
Både hanar och honor kan revirmarkera etc.
Om du använder sökfunktionen så kommer du hitta massor med trådar som tar upp just detta, och med svar från flera personer. :)
Har läst att hanar är renligare än honor- nån som vet på vilket sätt isf? Är det att de inte pinkar överallt som (en del) honor gör eller vad?
Dom är bättre på att gå på låda och skräpar inte fullt lika mycket som mina honor gör
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Så man kan få hanar att även kissa på låda? Det är ju fantastiskt isf.
VAd menar du med skräpar?
Jag har hört att honråttor kan vara mer bitska av sig. Det ska tydligen gälla många olika djursorter.
#4> Hanråttan jag hade sist lärde sig kissa i sin låda. När han blev nödig sprang han tillbaka till sin låda och kissade :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Det låter ju toppen