två blue systrar behöver hem.
Jag har med gråt i hjärtat bestämt mig för att försöka omplasera mina underbara blue flickor =,(
Jag vet inte alls hur det kommer gå, men jag gör ett försök för deras skull.
Jag blev för drygt ett halvår sen alergisk och det blir bara värre och värre nu efter att jag flyttade isär med killen och numera bor med en kompis, som gör att buren måste vara i mitt sovrum.
Tihnika och Mihkaya är yngst av min råttskara på 5 råttor och är dom enda som går att omplasera då dom andra e för gamla och har andra skäl till att dom bör bo kvar tills tiden är inne, men att omplasera dom yngre spralligare tjejerna känns iaf bra så att dom får ett hem där dom kan få ennu mer uppmerksamhet, och färre råttor kanske gör det lite bättre för alergin iaf.
Jag va hos veterinären i förrgår med allihopa för undersökning och Tihnika har en knöl vid ena bakbenet, veterinären kan inte svara på vad det e men tykte inte den behövde opereras då den verkade godartad och inte satt i någon vävnad.
Mihkaya har inga tecken på något sådant.
Men hoppas att detta inte ska vara ett hinder, för dom e verkligen underbara dom små tjejerna
Thinika
•Födelsedatum: 25 Aprill 09
•Färg, teckning och hårlag: blue slät dumbo
•Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v) : -
•Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning:-
•Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning:-
•Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: Alergi
•Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: vet ej då jag köpt dom av en person som i sin tur köpt dom av en uppfödare i Uppsala.
•Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: alltid framme vid gallret så fort man kommer in i rummet, alltid glad och gosig och funkar perfekt i flocken.
•Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb : dom är inte reggade i SRS då något gick fel vid registrering och jag sen inte kommit igång med att göra om det igen.
•Ort där råttan/råttorna finns: Borlänge
•Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus) : Elin.Gustafson@hotmail.com
•OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE: öppen
Mihkaya
- Födelsedatum: 25 Aprill 09
- Färg, teckning och hårlag: blue slät toppörad
- Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): -
- Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning:-
- Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning:-
- Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: Alergi
- Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: vet ej då jag köpt dom av en person som i sin tur köpt dom av en uppfödare i Uppsala.
- Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: En riktig gos tjej som alltid följer efter en när man ska gå nånstans, superbra i flocken.
- Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb : dom är inte reggade i SRS då något gick fel vid registrering och jag sen inte kommit igång med att göra om det igen.
- Ort där råttan/råttorna finns: Borlänge
- Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus) : Elin.Gustafson@hotmail.com
- OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE: öppen
älslingarna har nu fått ett hem, saknar er enormt <3