slåss behöver er hjälp
Har två råttkillar på ca 4månader dom slåss hela tiden, och det är alltid bill som börjar,
tyvärr liknar det lite dominat/ensam råtta har haft en sån råtta tidigare
tyvärr har bill börja göra bull väldigt illa nu så vet inte vad jag ska göra,bull mår inte bra utav det och är väldigt rädd för bill,
Bill är väldigt agressiv när både han och bull är ute tillsammans men när vi bara tar ut bill så är han en helt annan råtta och är jätte gosig och underbar och lika så när bara bull är ute.
Har testat att dela på dom och det var bättre då båda var lugnare och snälla och inte alls rädda men bull vill inte vara ensam råtta så vet inte om vi kanske ska skicka iväg bill och köpa en ny kompis åt bull.
men vet inte hur bull skulle klara det, han kanske blir rädd och osäker efter det han har varit med om.
Vad tycker ni jag ska göra?????

Bråkar de så det blir sår?
I så fall tycker jag att du ska skilja på dem och kanske köpa en ny kompis till den som är snäll och så kan du prova att kastrera den som är dum och sen se om de funkar tillsammans igen:)
Vi får dessa frågor rätt ofta, det kan hjälpa att läsa denna artikel:
Introducering av tamråttor
Men precis som Dramatik frågade, blir det sår när de bråkar? För ibland kan det låta och se värre ut än det är. Men blir det sår efter bråk så sära på dem på en gång!
Du kan sedan prova att börja om från noll igen, och fråga dig själv om du verkligen gjorde rätt från första början när du började introducera dem? Du kanske fick för fort fram?
Börja sakta, läs artikeln. :) Och funkar det ändå inte så låt den aggressiva av dem bo ensam och skaffa fort en liten kompis åt den andre. Men tänk på att introducera rätt där också!
Lycka till!
Tyvärr blir det sår och mycket rengörning nu dom senaste gångerna, så nu är dom särade, ska testa att sätta ihop dom igen men fungerar det inte då så blir det en ny kompis åt bull.
Tycker inte att det ska vara så stora problem med tanke på att dom är syskon och kom samtidigt till oss.