Fota din råtta i profil :)
Kan alla som vill fota eller lägga upp foton på sina råttor i profil, ansikte eller helkropp spelar ingen roll. Om råttan är utställd så skriv gärna det och ev kommentar med.
Jag skapar den här tråden för att jag vill visa de som är emot utställning att råttor kan se otroligt olika ut och ändå ställas ut med bra resultat. Att utställning inte handlar om Ett slags utseende utan en helhet.

Kul iaf eftersom de har två helt olika typer :D

#3 Bara släng upp du :D man kan inte se sig mätt på råttbilder oavsett ;) och ju fler bilder desto större variabel i utseende

#4 Ja, precis…tydliga skillnader!

#11, hahaha så fulsööööt! Nicciz, påminner han inte lite om nogger? :D
Knasbild på lilla Ulla. Hon var på första utställningen nu i helgen och blev i standard Bästa Dumbo med kommentar om att hon hade snyggaste agoutifärgen på utställningen den dagen, öronen däremot var inte jättebra, brorsan hade bättre öron men sämre färg t ex, men i helhet bedömes hon vara bästa dumbo. I pet blev hon faktiskt Bästa Pet :) Och ja, jag blev jättestolt över henne
:P
Antar att det var det här du var ute efter, att se olika råttor med olika typer och med olika utställningsresultat? :P Jag har ju inte så många råttor nu och jag ställer ju ut alla utom gamlingen så alla har ju utställningsresultat :P

#20 Va, mobbar du min Geisha…haha! Är Jenka från Zickan..
En annan tjej, älskade Berit som är mamma till Ulla lite högre upp. Hon är den som får 2:or i standard, pga blek färg, övertecknad bland annat. I pet har hon blivit bästa juniorhona en gång och är silver pet. Iaf är hon min lilla sockertopp :)
När jag parade henne hade jag ingen tanke alls om färg o teckning på varken henne, uppenbarligen, eller hanen. Utan det var ren parning på två bra individer. Så det var av ren slump att tjejen jag behöll blev rätt "bra" enligt standard, men ingenting som jag lägger stor vikt på.

Har nog inga bra profilbilder men kan slänga upp några iallafall

#23, mobbar inte, jag tycker den är suuuupersöt! Nicciz vet vad jag tyckte om hennes Nogger också, som är ganska lik din tåtta. :D

#23 Jag gillar själv den där "hamster formen" på huvudet :)
Nicciz, har du ingen bild på Nogger??

#30 ska se vad jag hittar i gamla backupen :P men Lancia kan också ha kanske

Ahh..men gud vilken sötis!! Väldigt lika huvuden på första bilden :) Tack, tack :)

Han är ju så jäkla söt, Nogger!
Kul med profilbilderna, ska kolla om jag har några.
Nåt som är kul tycker jag är att se hur huvudena utvecklas med åldern. Särskilt på hanarna.
Älskar mina stora små vänner..
Kola, ställdes i Tierp, Standard fick en 1a.
"Striped bra, raka kanter, jämn roarning"
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

#37 Du önskedrömmer.. han är sin mamma upp i dagen fast med pappas ögon ;P

#39 Haha jo han är lik sin mor det är han.. fast hon är ju snygg i jämförelse
Men han har så smååå öron till sitt stora huvud allt ser lite urväxt ut! Näe jag ska ställa ut han så får jag se vad folk tycker om riktiga råttkarlar
Qui dormit, non peccat
Inte bästa bilden kanske. Men ladys nalle - blue dumbo
Standard: Första pris, kvalitetsklass 1.
Bra dumbo. Ganska bra typ och storlek, behöver lite mer massa. Mycket bra öron. Bra grundfärg, något flammig dock. Temperament, mycket bra.
Standard klass 1, förstapris. Något liten för åldern men propotionerlig. Bra tassfärg, bra magfärg, Ok silvering- lite ojämn vilket påverkar färgintrycket, bra försök. Öron: Bra placering, ganska symetrisk aningen tulpanformade(höger bra, vänster något spettsigt) God hanterlighet
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Bad boy - burmese ir
Standard klass 2. Helhetsintryck: Snakehead. Ganska kompakt typ, mekanisk svanskada. Otroligt bred panna, lite silverad i pälsen. Ganska jämn ton i pälsen. Önskas större triangel, mer vitt önskas på fötterna.
Temperament: Otroligt kontakt sökande, utmärkt
Backstroke - Fawn rex dumbo
Standard: klass 1 förstapris. Helhetsintryck, en caramel med fawn keps.
Bra ögon färg, Ok öron, kunde vara något rundare. Bra rexning, några små sår , bra magrexning, färg bra på huvudet bakom nacken. Något ljus på övriga kroppen. Troligen pga åldern. Temperament: Så skönt att människor har fingrar att sova på.
Standard:klass 2 pga flummig färg. Hederspris för bäst magrexning. helhets intryck: sminkpuff. önskas med lockig, något torr svans. Snygg ögonfärg. Färg något flummig. Bra rex på mage. Ganska symetriska öron i form och placering. Något tunnpäls bakom öron.
Tamhet: Nu har jag hittat min plats! trivs
Finnfellow - agouti rex
Standard klass 1. cert och andra pris junior: Hamsteransikte, bra hull, bra underpälsfärg, färg på ingående, lite skador på svansen. Utmärkt rexning på både ovan och under(lite platt på rumpan) Lite ljus på tassarna. God hanterlighet.
Standard: klass 1. helhetsintryck: mycket lovande för framtiden. Bra storlek för åldern. Bra rex, något platt över axlarna. Ok svans. Bra rex & magfärg. Färg bra över rygg, något ljus på sidorna. Färg under utveckling.
Tamhet: Utmärkt! Domar charmör, mutar domaren.
Hederspris: dagens konster (killen busade, mys ryste och verkligen tömde tarmarna så illa att domaren nästan lämnade bordet för han luktade.. asg)
reise reise - cinnamon rex
Standard klass 1, förstapris och hederspris utmärkt rexning på magen: Helhetsintryck: Var har min säng tagit vägen?
Bra hull och storlek, bra rexnin, otroligt bra på magen. Svullen baktå, färg bra på tårna, något för ljus.
Bra öronsättning. Fullt förtroende för människor.
Kompakt men bra proportion. Ok svans. (något skrivet på grekiska) något ojämn rex, något platt över rumpan, utmärkt magrexning, blå aktig ton i underpälsen. Tamhet: utmärkt hanterlighet.
verra- silverad russian blue
Standard: Första pris. Klass 1, Lovande!
bra typ och storlek, bra färg - jämn. Lovande silvering
Temperament: Bra
Standard: Klass 1, förstapris. Hederspris för utmärkt silvering. . Bra hull och storlek, ett grabbigt huvud, bra ögon, bra färg på fötterna. Nyfiken och pigg, kan ha en mer tydlig blå färg.
standard: klass 1 Helhets intryck: Big babyboy. bra öron, ok svans, bra fötter, ok mage, bra silvering, önskas mer "blue" Kl 1 pga silveringen men något grå mörk.
Tamhet: En trevlig kille att resa med.
// Lydia.
Take it or leave it!
Ljaede @ bilddagboken
http://ljaede.tumblr.com/
http://bangbangbang.blogg.se
Här är Nelson i Profil, bilden togs när han var 3 månader så han är lite mer maskulin och mer nu än då.
och han är i en femåringsfamn så han ser stor ut xD

// Lydia.
Take it or leave it!
Ljaede @ bilddagboken
måste förrstesten även säga att Prosper är väldigtväldigt lik sin pappa.
det är läskigt, inte änns nu när jag har haft min propps i 10 månader
och min kompis som har haft pappan… jag vet inte när hon köpte honom xD
men ett bra tag innan propps föddes iaf.
men när man ser dom två ihop kan man inte skilja på dom!
tack och lov att prosper kommer när man ropar på han!
Det är läskigt att även djur kan bli lika sina föräldrar!
blev lite ot men var bara tvungen att säga det!
// Lydia.
Take it or leave it!
Ljaede @ bilddagboken
Shit vad sugen jag blir på att skaffa råttor igen när jag tittar på era bilder! =) Finaste och bästa husdjuret man kan ha!
Sen har jag ingen bra bild på dom andra..
Eller mjaa.. Denna är iaf ganska så bra på Benjiro.
Medarbetare på Sphynx iFokus

#19 herregud vilken sötnos :D