Finne på nosen?
Min råtta Buse har fått, ser ut som en finne på nosen. Den sitter på sidan mitt bland alla mårrhår. Det är som en vit/gul prick som sticker ut lite, ser precis ut som en finne.. den har varken blivit större eller mindre nu på ett par dagar. Vet inte riktigt vad det är..
Kan det vara en finne? kan råttor få det? Eller ska jag ta honom till veterinären så dom får kolla på det?
Kan försöka lägga upp en bild på det imorrn så ni får se hur det ser ut.
Kanske någon typ av böld? varböld eller något. avvakta och se annars skullle jag ta han till vet. Lägg upp bild .
Ser tyvärr inte på bilden. Du kanske kan ringa in problemområdet? Och jag har tyvärr inget vettigt svar utan lämnar över till någon annan, men i regel om det inte verkar störa råttan (kolla så att han andas normalt och så) och inte växer så brukar det inte vara någon större fara…
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess
Kanske är en svulllen hårsäck.. Jag har inte helller någon aning va de kan va =/
tycker det serut som en finne :S
Men det betyder ju inte att det är de o:
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Kan ju vara så att ef han är rexad att ett hårstrå har växt inåt..? Det el en talgkörtel som fått fnatt.. Tvätta området med varmt tvålvatten o se om det öppnar sig.
Okej ska prova det så får vi se om det blir bättre