Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1656 ggr
ScarletMajesty
0

favorit onyttigaste snackset?

Råttor ska ju som vi alla vet inte äta godis, chips osv. Men, råttor är ju råttor och hur ofta gör de inte saker de inte bör göra?

Så, vad är era råttors favorit människosnacks och vad är de lustigaste de gjort för att få tag i det?

Berätta era lustigaste råtthistorier! :D

Lollo86
0

En gång när jag satt vid datorn så hade jag en chokladbit i handen och helt plötsligt från ingenstans känner jag att någon norpar åt sig den och springer iväg i full speed! som tur fick jag tag på henne för choklad är ju väldigt farligt för dom! men det var hysteriskt roligt ändå! =)

Jagelskarfala
0

En av mina råttor ÄLSKAR choklad och när jag höll en chokladbit i handen så högg han tag i den och drogs med upp i luften, och hängde med tänderna i chokladen och kroppen dinglande i luften. :P Sen brukar han samla all mat i en egen hörna någonstans så att ingen annan får någonting, men han rör inte maten utan bara lägger den där för att ingen annan ska få.

Pratade förresten med djursjuksköterskan på fågelkliniken, och hon sade att det inte stämmer att choklad är farligt för råttor. Det enda är att man inte ska ge det till avelsråttor eftersom det påverkar spermaproduktionen eller något.

ScarletMajesty
0

#2 Japp, Det stämmer ang. chockladen, Och för att de ska påverka sperman behövs typ 1 kg choklad eller något sådant… Det är för hundar choklad är livsfarligt :)

Jag har en kille här hemma som är tokig i choklad. Fullkomligt galen, har jag en choklad så snor han hela allt och han håller i för kung och fosterland då jag försöker ta ifrån den.

Sedan brukar de sno med sig hela påsar med godis och ostkrokar då matte inte tittar heller.. Gäller att passa på :p

Lollo86
0

Jaså jag trodde att det gällde för råttor också! då kanske man kan ge dom en liten bit när jag jag skaffar små luringar igen =)

BandiitQueen
0

Mina här hemma älskar Chips och speciellt dillsmak. En kväll när jag och sambon hade lite chips hemma och han skulle äta en, stoppar in den i munnen så ser man en av killarna komma upp på axeln och fort som tusan bänder upp munnen på sambon, stoppar in huvudet och griper tag i chipset och fullkomligt flyger ner från han och drar ner på golvet och in under soffan och lämnade oss chockade och fulla av skratt.. Det gick otroligt fort så sambon tittade på mig med en väldigt rolig uppsyn med frågan i luften "vad hände?" :D Hahahaa.

^_^ / Martiina

Xett
0

#5 hahhah har hänt här hemma ett par gånger xD så sött :)

Jagelskarfala
0

Ja choklad kan du ge utan problem om du inte tänker ge 1 kilo choklad till en avelsråtta förstås ;)

Afrejd
0

Min syster och jag satt och åt godis en kväll i soffan, med råttorna. Och jag har en RIKTIG liten godisråtta. Så min syster åt på en godis som va verkade va väldigt god enligt Dior (godisråttan) så hon SKULLE in i munnen om de va så de sista hon gjorde. Så hon försökte komma in i min systers mun, hon började såklart att as garva och så kom Dior in, tog godisen och sprang iväg. Sen hade min syster lagt en liten godis bit på vardagsrumsbordet, den biten va inte så liten för Dior för helt plötsligt ser vi Dior komma springandes med något stort i munnnen och såklart va de godisen som syrran lagt på bordet och de där hände ett antal gånger den kvälllen

AnnaRamnemark
0

Haha detta har hänt mig med flera ggr. Med min råtta Lilly, hon är sjukt matglad och speciellt i godis som jag inte vill ge till henne,  Springer fram och kidnappar en bit så får jag fånga henne för att få tag på biten igen, men hon vägar ju släppa. Ibland hittar jag godisar under soffan och olika hörn som hon tagit när jag inte märkt. Men de är helt sjukt att dom kan vara så snabba när dom vill ha något.

Jinaum
0

Har många roliga historier om just godis. När jag nästan precis fått mina råttor så hade jag en påse fishermans friends med svartvinbärs smak i fickan. Jag satt å kollade på tv och rätt som de e känner jag en välbekant lugnt och upptäcker att råttorna har lekt ficktjuvar och gnagar galet på dem när de upptäcker att de blivit upptäckta.

När min Raggamuffin väntade på sällskap då jag fick ta bort hans bror så fick han springa ute mycket för att han skulle kunna komma när han ville till mig och inte känna sig ensam. Något han verkade uppskatta. Men han ÄLSKAR popcorn och han kom väldigt ofta och tog det ur en skål när han fick springa löst å jag hade det framme. Helt galen i det. Så det är mest gulligt tycker jag.

I annat fall om jag har godis och de är ute så drar de mig i läppen som för att öppna munnen och ta det. Så man får ju mer eller mindre ge det till dem.

silverorm
0

Menthol säger jag bara…halstabletter plockar de från påsen, men tandkräm?? Märkte att de älskar tandkrämen när jag höll på att borsta tänderna och fick för mig att kela med pojkarna en stund.. de började som galningar klänga runt min mun o tandborste, ehh gör jag inte om kan sägas..

[Cavalli]
0

Hade en pizzaslice kvar framför tvn då Kim var ute och sprang, så han hoppade upp från soffan till bordet, tog pizzabiten i munnen och satte av i full galopp in bakom soffan med pizzan. En riktig mästerskurk.

En annan gång, med samma råtta, så hade jag en havrekaka som jag mumsade på i soffan. Helt ogenerat högg han tag i den och försvann in under soffan, hann knappt reagera.

Nico däremot gillar att slicka gottigheter direkt ur munnen. Hade precis ätit glass och han kröp in med huvud och framtassar in i gapet på mig och tog för sig. Råtthångel ;)

mikeiko
0

Mina tjejer tjuvar allt de kan, och har SUPERhörsel och luktsinne. Ibland räcker det att jag bara sätter mig ner på soffan så är de framme och ba OMG BEN & JERRY'S! GIEF PLZ!

Anvariel
0

#13 He he he, tänkte precis på samma sak! Ben & Jerrys!! Speciellt Ben & Jerrys Chunky Monkey! Jag kan INTE ha råttorna lösa i soffan om jag äter den - de hänger mig kring munnen hela tiden och försöker hysteriskt komma in i burken! :)

Lollo86
0

Ja men vem blir inte galen av Ben & Jenny ;)

[Mara-Bell]
0

En av mina honor är galen i Pringles Sour Cream & Onion. Andra chips är hon helt ointresserad av, måste vara just pringles.

mikeiko
0

#14 Haha ja! Chunky Monkey, men även Cherry Garcia får de små liven att klättra över hela mig XD