Beslutsångest. Vilken bur?
Jag hade ju beställt en ny bur men företaget verkar ha svårt att få tag i den eftersom det har gått en månad nu.
Så han i affären sa att jag skulle kunna titta på imazo.se och se om det fanns nån av intresse där.
Buren jag har nu är ca 84,5 lång, 43,5 djup och 68 hög. Där bor det 3 råttpojkar just nu. Och den tycker jag nästan är för liten.
Buren jag ville ha skulle ge dom mycket mer höjd. Den buren skulle vara 127 hög.
Men nu står det mellan några burar från imazoo som egentligen är fågelburar. Förutom jennyburen men det känns inte som att det blir tillräckligt mycket större yta.
Men dom andra jag kollat upp pris på kanske är överdrivet stora?
Den ena är 111x81x201CM och den andra är 79x79x199CM . Dom kostar lika mycket så därför känns det lika bra och köpa den större. Men jag kommer kanske enbart skaffa 1 till råtta för tillfället. Så det blir då 4 råttor som ska bo i buren.
Sen finns det en bur som jag kommer undan riktigt billigt med. Och den är 79,7 x 51,8 x 88,0 cm. (innermått).
Jag har sån beslutsångest. Vilken ska man välja? :/
Har ni något helt annat tips så är det välkommet också.
Köper jag den som är billigast har jag ju råd med mer tillbehör dessutom. Men den känns nästan för liten :/ Den blir ju typ bara 20 cm högre än den jag redan har.
Duger den till 4 råttor (hanar)? Alltså den som var 79,7 x 51,8 x 88,0 cm
Dom får ju vara utanför buren en hel del.

Personligen så hade jag valt att köpa den större buren, tillbehör kan man ju fylla på med allt eftersom då ekonomin tillåter det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#2 mm. Men den kostar mer än det dubbla motför den "lilla". Så därför jag har en aning beslutsångest.
Och efter att ha köpt lite hyllor och sånt så kostar den stora buren fortfarande 1000 kr mer.
Hmhm. Jag får diskutera med sambon när han kommer hem.