Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 665 ggr
Jinaum
0

Måste bara skriva av mig lite

Jag känner mig skit fjompig som oroar mig trotts att jag inte ska ta ut saker i förskott. Men precis som jag börjar tro att jag börjar komma ikapp mig i lviet lite inser jag som en blixt från öppen himmel att utslagen jag haft i över två månader som undersköterskor inte har en aning om vad det kan vara… Att det kan vara att jag är allergisk mot råttorna. Nå.. Jag har ju faktiskt hållt på med massa tvättmedel å sådant. Men det var efter jag lekte med råttorna som det började klia som fan. Särskilt på armarna som Deadly gått å strukit sig emot.

Jag vill vara allergisk mot något helt annat. Om det nu är allergi jag har. Skall ringa på måndag till vårdcentralen för å göra ett allergi prov. Men är det råttorna vet jag inte riktigt vad jag gör..

Det är ju inte heller lätt att lyssna på sig själv å tänka "Det kan vara något de har i buren, det kan vara något helt annat. Ta inte ut något i förskott". Men seriöst.. det är ju inte så himla lätt. :/ Känner nästan för att ta till lipen trotts att jag inte har någon anledning alls.. Uscha… Vilken hemsk väntan det här kommer bli.

Jespersen
0

Usch, vad jobbigt :( Jag håller tummarna för att det är något helt annat du är allergisk mot!

Om det nu skulle vara råttorna så kanske det finns alternativ? Det kanske går att lindra så att du kan ha dom kvar i alla fall? Nej, det bästa är nog att ta det som det kommer, men jag förstår att det är svårt att låta bli att tänka det värsta :(

Xett
0

nää fy vad jobbigt :( man har ju haft den mardrömmen några gånger men skulle aldrig kunna föreställa mig hur det känns i verkligheten, som sagt så får man hoppas att det är något helt annat. 

lycka till! :)

elgon
0

ge inte upp,

ja e alergisk mot mina pälsklingar sen ett halvår å jag har heltäckande kläder när jag tar ut dom å det gör saken bättre, så det behöver inte vara över :)

Lollo86
0

Det brukade klia på mig med när jag hantarade mina råttor men det gick oftast över när jag tvättade mig med tvål efteråt.