Råttor söker fodervärd
Jag kommer att börja på en skola längre bort än jag kan pendla om dagarna och kommer inte att kunna ta med alla råttor dit bort.
Mina föräldrar har alltid ställt upp och vaktat mina råttor då jag åker bort, men nu kommer jag att vara borta i princip konstant i tre år. Då går det inte längre.
Därför tar jag nu det svåra beslutet att leta hem till mina älsklingar. Jag vill inte sälja dom, utan vill gärna behålla en riktigt god kontakt med "nya ägaren" via mail/telefon eller liknande.
Eftersom råttorna är mellan 8 månader och 2 år så vill jag att nya hemmet är permanent. (säger man så? xD)
Det är 6 råttor som söker fodervärd.
**
3 honor**
Zelda
Epona
Lilla Hjärtat
**
3 hanar**
Goshawk
Merlin
Gordon
(Dock har jag mailat förra ägaren för att se så att hon inte hellre tar tillbaka dessa)
Klicka på länkarna för att se info, bilder och åldrar på råttorna.
En stor furet tower bur finns att låna till honorna, men hanarnas bur är i ganska dåligt skick, så till dom vore det bra om ni har egen. Finns dock en ganska bra och hög bur att låna, men den är ful som stryk ^^
Hör av dig om du är intresserad eller har frågor.
Mvh Nathalie
Om du inte hittar något hem åt tjejerna så är de välkomna till mig, om de går att introducera med mina tjejer!
Lilla Hjärtat kan dock bli ett problem eftersom jag bara har honor runt 1½ år, och inte tänker skaffa några nya. Men det får vi väl lösa sen i så fall!

Blir du helt honlös nu då, Falurven eller sparar du någon ur din kull?
Hör av dig till mig eller Zakaraa om den där goa mink rex-honan i så fall, vore synd om hon hamnade för långt bort. :)
Älskar mina stora små vänner..
Haha tjejer! :D Känns så härligt att jag lärt känna er :)
#1: Det är alltför vänligt sagt av dig! Känns bra att veta iaf även om Lilla Hjärtat inte kan följa med isf. Visserligen är hon inte så gammal och kanske därför går att omplacera på annat håll om det vore så..
#2: Ja jag blir helt honlös. Det är omöjligt att ta med mer än en flock till Nytorp. Blir Piff, Puff och de två hanbebisarna som får följa med mig dit.
Något förslag över hur vi ska göra för att inte Minkhonan försvinner iväg? xD
Mvh Nathalie
Åhh, skulle så gärna vilja ta hand om dom pojkarna.. men det får jag säkert inte för mamma och pappa :P
Samma som #4 :O Har länge velat skaffa råttpojkar (3 st dessutom xD) men får inte skaffa förrän jag flyttat hemiffrån :(
Ja som Terato säger så blir det kris med Sevens döttrar är de jJättevälkomna hem till mig så får de bo med sin familj (mamma, moster & systrar) det är inga problem alls
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
.. men suck, nu har jag redan bokat mig på två killar från zickan/nicciz annars var/är dina killar jätte söta .. 
Putt! De tre honorna och hanarna letar fortfarande foderhem. En furet tower bur finns att låna under den tid som honorna lever. Fy vad hemskt det låter..
Men är det så att personen som tar han om honorna vill fortsätta låna buren efteråt så, gärna för mig! Fram tills den tid då jag själv kan komma att behöva den. Givetvis skulle jag berätta i god tid isåfall :P
**
Jag åker den 15-16:e!**
Råttorna far inte illa av att stanna kvar här utan mig, eftersom päronen tar hand om dom. Men dom har det ändå inte så bra som jag önskar!
(Föräldrarna matar och städar gärna burarna åt mig.. Men att rasta råttorna har dom inte tid att göra.)
Mvh Nathalie
Ev. kanske jag kan hjälpa till? Finns i Bollnäs jag. Men har ingen bur.
Är honorna snälla och så?
/annie

Jag kan intyga att Epona och Zelda är jättesnälla. Lilla Hjärtat känner jag inte men jag vet vad hon har att brås pån så hon borde vara en go tjej. Vet iaf att Epona är en kelgris som helst vill hålla sig till människorna och att Zelda är upptäckarlysten busfia. Gissar att Hjärtat också är en rätt framåt tjej.
Älskar mina stora små vänner..
#9: Det stämmer kusligt bra det Sara skriver i inlägg #10! Zelda och Lilla hjärtat (mor och dotter) är två busfrön som är väldigt framåt! De har varit så gott som orädda alla tider medan Epona är mer försiktig.
Epona är riktigt kontaktsökande och gillar att följa med överallt, sittandes på axeln eller liknande. Det har inte de andra två riktigt tålamod till utan försöker hellre klättra ner på golvet. Epona är även mycket mjukare än de andra två.
Mvh Nathalie
Okey =) Och hur är hanarna? Gick in på sidorna. Men stog inget om dom. =)
Du kanske vet vem jag är eller vill du att jag ska pma till dig lite om mig? Om du söker fortfarande. =)
Jag flyttar ner till Stockholm i början av september, första helgen antagligen.
Efter det kan tjejerna flytta in. Lilla Hjärtat får såklart följa med också då, men då får vi lösa det sen när hela mitt gäng inte finns längre, just eftersom jag inte tänkt fortsätta ha honor.
Är det några som fortfarande behöver fodervärd? Isåfall kan jag ta nån/några då jag flyttar till egen lägenhet nu på tisdag :)
Det verkar som att det har ordnat sig för allihopa nu! Inte en sekund försent må jag säga :P Har redan flyttat till nytorp så nu är det skönta tt veta att allihop snart får ett nytt hem där man har mer tid ^^
Mvh Nathalie
Vad skönt! :)