Hur introducera 2 små & 1 vuxen?
Snart börjar det bli dags att introducera Elektra och småttingarna.
Elektra är vuxen hona som tidigare bott med en annan hona (som är avlivad pga sjukdom).
Harmonia & Hera är kullsyskon och bor tillsammans och fungerar mycket bra ihop.
Hur ska jag gå till väga för att föra ihop dem så de alla 3 kan bo tillsammans?
Det jag gjort hittills är att ha burarna stående så att de kan se varandra men inte når att bita eller liknande. De har visat intresse för att kika lite på varandra men inga tecken på agressioner vad jag kunnat se.
Alla tips och råd från de med erfarenhet av detta mottages tacksamt! 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Släpp ut dom i sängen eller soffan och se vad dom gör. Antagligen så kommer Elektra att sno på dom och sniffa upp dom medans dom antingen finner sig i det eller piper högljutt.
Om Elektra ignorerar dom fullständigt är det också ok. Det som inte är ok är om hon visar aggrisivitet mot dom, men det märker du väldigt snabbt.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#1 tack för svar 
Ska jag introducera henne för båda småttingarna samtidigt eller är det bättre att börja med en i taget?
_**/Mvh Anne
Båda två samtidigt.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#3 Okej 
_**/Mvh Anne

Introducerade dem igår och det gick över förväntan 
Började med att sätta ner alla 3 i gerbilernas stora akvarium (utan gerbiler), det första som hände var att de 2 små genast kom springande då jag satte ner Elektra och skulle undersöka henne, vilket hon tillät. Men då de började hoppa upp och sätta sig på hennes rygg så blev hon less och sa ifrån.
De undersökte varandra noggrant och det blev en del putsande och småpipande, men inget allvarligt, så efter ca 1 timme satte jag in dem i den omdekorerade buren.
Inga allvarliga incidenter där heller, är nog mest Elektra som försöker uppfostra de små busarna, tex lära Hera att man inte stjäl maten direkt ur munnen, mm.
Nu ligger de alla 3 i hängmattan och myser 
_**/Mvh Anne
Vad skönt att allt gick bra! :D
Grattis till en lyckad introducering. :)
^_^ / Martiina

#6 Ja verkligen, tyckte så synd om Elektra som satt ensammen efter att kompisen gick bort.
#7 Tackar 
_**/Mvh Anne