Råttor iFokus

Råttor

Etikett: presentation
Läst 1019 ggr
[veralera]
1

Mus-råttan Mowgli!

Väldigt många skriver till mig och frågar hur musen som blev adopterad av en råtta mår!

Ingen här inne trodde det skulle fungera att ha mus + råttor tillsammans, alla rekommenderade mig att ha honom själv. Men jag körde på mig magkänsla och lät honom bo med mina snälla blå pågar (som-egentligen-inte-alls-är-blå-tror-jag) och jodå! Det har gått finemang!!

Just nu har jag haft lite struligt med allt möjligt så några av mina råttor har bott hemma hos min närmsta-djurvänliga-kompis (alltså inte närmsta kompis, men närmsta DJURVÄNLIG) tillsammans med hennes andra 30 råttor (inte samma bur, bara samma rum…) och det går jättebra där med, bara så alla vet att han mår bra!

När skyddet mellan burarna var borta en dag, verkade han spana in honorna lika mycket som råttorna han bor med. Hanarna på andra sidan verkade inte intressanta. Kan det verkligen vara så? o.O Har jäääkligt svårt att tro. Men vem vet:) Han är ju sitt lilla undantag trots allt!

lovewolf
0

Kanske lite dum fråga, men kan råttor och möss paras? XD

Banankaka320
0

Sjukt kul :D Visa bilder :D

Dramatik
0

Vad häftigt att det fortfarande funkar:)

Har du inga bilder? Råttorna måste ju blivit ganska stora jämfört med Mowgli nu.

[veralera]
0

Råttorna är helt enorma jämfört med honom! De som varit hemma hos mig vet ju att deras båda "pappor" (vem av dom som är pappa är ju okänt) är stort byggda, speciellt Randen är ju väldigt stor och fin (jag har har har tänkt ta med honom på utställning ju!! men det har inte blivit av:/) så jag kan säga att det har de båda ärvt:)

Ska förbi dom senare idag antagligen så då tar jag bilder=D (som jag sa bor de tillfälligt med sina "kusiner" hemma hos Maria:)

#1 Nej möss och råttor kan inte paras, olika djurarter kan inte paras pga olika antal kromosoner och andra genetiska faktorer:)

[RussinsMusli]
0

åh va gulligt, att det funkar! :D

[rightPAW]
0

Hur kommer det sig att lilla Mowgli blev adopterad? :D