Hanråtta sökes
Hej
Jag söker en hanråtta, helst ung! Då jag är tvungen att göra mig av med min ena råtta. Har två stycken men vill inte att den andre skall bli själv. Givetvis vill jag att den skall vara tam! Finns det någon nära Uddevalla?
tyvärr men varför måste du sälja en råtta och sen köpa en ny?
Han måste kanske avlivas? ..

Här har du en lista på uppfödarna i Svenska Råttsällskapet:
http://rattsallskapet.se/html/uppfodare.php?go=visa_alfa
Tezzlans, Silennas och Granathens finns i närheten!
Annars har jag för mig att det ska finnas fler privata uppfödare i Göteborgsområdet. Kolla den här listan:
Sen är det alltid smartast att kontakta uppfödaren direkt, köpestrådar brukar sällan ge så mycket. Som uppfödare säljer man oftast hellre till en person som aktivt tar kontakt.
Älskar mina stora små vänner..
#2 ja så kan det vara, var mest bara nyfiken på varför.
Men inte kul om en måste avlidas..
Hoppas du hittar nån TS!

Vi har nu skaffat två små. Och ja vi var tvugna att avliva vår Kenneth pga. att han itne ville bli tam. Vi jobbade med honom och har försökt länge nu men han bits bara och var otrolgit stressad hela tiden. Det funkade inte helt enkelt.
Kenneth köptes i djuraffär av några kill kompisar till mig. De skulle ge honom i present till en tjej som hatar råttor för skojj skull. På fest med hög musik tog man i kenneth så han pep och bajsa samt kissa ner sig. Han bodde i en plast låda även som inte alls var något bra. Förmodligen var de så hårda med honom att han fick men för det helt enkelt. Efter att ja såg han första gången tog jag hem honom och försökte och sen försökte jag och min sambo men det gick inte. Han var hyper hela tiden och vi fick absolut inte röra honom.. det funkade inte.

Kan tillägga att han inte var tam när han kom från djuraffären!
Hoppas lilla Kenneth har det bättre nu iallafall, det är guld värt att du tog dig an en råtta som inte ens var ditt ansvar.
Dina killkompisar ska däremot ha en rejäl spark i baken för deras sätt att behandla djur som leksaker och köpa i present till någon son inte ens gillar djuret i fråga.

Jo jag vet det var inte helt okej.. det var därför jag tog Kenneth. Ja ville försöka rädda honom. Kunde inte me att se han sitta i en liten plast låda och va livrädd. Jag är väl världens djurvän också så det där klarar jag inte av.. men som sagt de skadade nog honom.. stackarn..