Harmonia & Hera (systrarna bus)
Nu har vi äntligen båda systrarna hemma! 
Som ni kanske minns så hämtade vi Harmonia i torsdags, men då lyckades hennes syster (som nu heter Hera) smita in under en massa burar och gick inte att få fram.
Idag ringde de från Djurmagazinet och meddelade att de fångat in henne, så nu har vi äntligen fått hem den lilla busråttan. Var nära att hon skulle lyckas smita igen då vi skulle sätta över henne från deras bur till min transportbur, men denna gång var jag beredd och snabbare än den lilla rackaren.
Hera är precis som sin syster black, striped roan.
Satte ihop systrarna direkt då vi kom hem med Hera (hade självklart total koll på dem i fall det inte skulle fungera) och de fann varandra direkt
Nu efter en del klättrande och putsande så har de kurat ihop sig tillsammans och somnat. Jag tror faktiskt att de kan ha saknat varandras sällskap under dessa dagar.
Nu ska Hera få acklimatisera sig här några dagar innan vi börjar presentera dem för Pandora.
Bjuder på en bild på systrarna bus då jag störde dem lite i tvättkalaset, Harmonia är den som har som en blixt i pannan och Hera har bredare bläs.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Haha, jag har suttit och tittat på dessa 2 mer eller mindre hela kvällen nu 
De är ju så otroligt söta tillsammans, sysn verkligen att de trivs bra ihop, de putsar varandra, myser en stund, skuttar runt och leker följa john så ibland ser det nästan ut som att de vore siamesiska tvillingar då de klättrar och skullar sida vid sida 
Men oj vad Harmonia tuffade till sig snabbt då hon fick sällskap, hon som mest suttit uppe på sin stege så man fått plocka ner henne för att ta ut hon ur buren, nu ikväll sträckte jag in handen så de fick nosa på mig och vips så hade Harmonia skuttat från hyllan i buren ut på min arm och började klättra runt på mig
det var verkligen en glad överraskning. 
_**/Mvh Anne
Så kul att höra! Att hon blev så mycket bättre då hon fick sällskap, menar jag :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

#2 ja absolut 
Nu har de knölat ihop sig tillsammans på ena hyllan igen för en mysig sovstund.
_**/Mvh Anne
#3 Åh, myspys :) Ibland önskar man att man var i samma storlek som tottarna och kunde krypa ner tillsammans med dem, det ser så mysigt ut (förutom de gånger de får för sig att bajslådan är en ypperlig sovplats, hehe) :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

#4 Haha, ja det ser verkligen supermysigt ut, speciellt om de ligger i hängmattan, men den har Harmonia bestämt att den inte alls ska hänga i burtaket, den ska gnagas ner.
Toalådan verkar Harmona till viss del förstått vad den ska användas till, men inte Hera ännu, men det kommer väl förhoppningsvis.
Hur länge bör jag vänta innan jag börjar introducera dessa småttingar med Elektra (vuxen råtta)? De verkar friska, inget kliande, inga sår, inget rött varken från ögon eller nos.
_**/Mvh Anne