Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 880 ggr
amandapi
0

fleecefilt som burunderlag?

Läste i en annan tråd att det var nån som hade fleecefilt som burunderlag och jag har faktiskt tänkt en del på det innan. Borde inte det fungera? Någon som har provat?

Krävs det då att råttorna är duktiga på att gå på "toa"? För mina är inte det, men tycker det verkar både mjukt att ha det samt att det är lätt att bara dra bort det och tvätta Glad

myismyname
0

Personligen tycker jag att det börjar lukta piss väldigt fort om filtarna, mycket fortare än om ex. toa-lätt, men jo, det är smidigare att byta än strö så det kanske är värt att byta lite oftare för att slippa strulet med strö :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

myismyname
0

Kan tillägga att mina råttor tyckte filtarna var väldigt roliga att krypa under och flytta på. Favoritsovplatsen blev under filtarna och det luktade inte godis då de kissat på sin sovplats och sedan legat direkt i det då det inte fanns något som kunde suga upp det. ><

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

teachingbirds
0

Räkna med att behöva byta varannan dag ungefär. Men det funkar! Dock tycker mina iaf att det är väldigt roligt att gräva i sitt strö, något som ju inte funkar med fleece.

AnneN
0

Jag har fleecefilt + tidningspapper som bottenmaterial i råttburen, mina råttor pinkar inte på toalådan, men de bajsar där iallafall. Filten drar de gärna in och boar extra med i huset eller knölar ihop och boar med i något hörn. Har inga problem alls med att det luktar något illa från våran bur.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zickan
0

För att bara fula mig lite och säga det som kontrollanterna sade. Så fungerar inte fleace som varken bädd/bo material eller botten material. Men de skiter ju blankt i om det är bättre för råttorna som du troligen kommer få höra från råttfolk.
Du måste ha typ papper i buren.. *host*även gärna hö/halm*host*(obs kör aldrig det!)
men har du tidningspapper med på något hörn så funkar fleace skit bra. Byta varje till varannan dag. Mina råttor är uppväxta med att ha en låda. Och de är väldigt duktiga att gå på den. Men allt hamnar aldrig på toan.
Fleace suger dåligt. Så även ha en tidning under eller något skulle nog hjälpa lite.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

amandapi
0

Hur får ni era råttor att använda toan?

AnneN
0

#6 Jag gjorde som så att jag tog några av deras lortar som låg utanför och la dem i lådan och städade sedan resten av buren, sedan dess så har de använt lådan för att bajsa i.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!