Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 944 ggr
naaw
0

Rättägare i Umeå. Studiebesök?

Jag är 18 år och har varit intresserad av råttor i ca 4 år och har under den tiden läst på så mycket jag hittar om dessa söta små varelser. Jag känner mig redo och vill så gärna skaffa tre pojkar. Dock får jag inte det så länge jag bor hemma. (Någon som vet hur man övertalar?)

Däremot har jag aldrig träffat och umgåtts med råttor något. Jag känner inga som har råttor och vet inte heller om något annat ställe där man kan hälsa på dem. Är lite sorgligt :/

Därför undrar jag om det finns någon trevlig råttägare i Umeå-trakten som jag skulle kunna få hälsa på och träffa råttor? :) Vore supersnällt!

PMa går bra då jag är inne på iFokus näst intill varje dag :)

Terato
0

Allamej bor väl uppåt landet i alla fall, henne kan du prova med. Sockerråttan med.

Jag bor i Gävle, KickanW i Sundsvall(eller, hon kanske begett sig ner till 08-land igen?)

Men sen är det nog många som bor i den andra hälften av landet.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

myismyname
0

Om du känner för att åka ehm.. host.. en bit, så finns jag uppe i Piteå.

Allamej finns i Lycksele och Sockerråttan i Malå. :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

naaw
0

#1 #2

Jo, har sett att de bor hyfsat nära ^^ Lycksele/Malå är ju inte så långt bort egentligen ;) (Känns bara så när man inte har bil eller körkort än) Ska ändå kolla upp om det skulle gå! :D

Hade jag bott liiite närmare Piteå så.. :3

Terato
0

Kan faktiskt vara kul att besöka en uppfödare också då de har rätt många råttor att titta på och få träffa!

Sockerråttan har dessutom kull nu! ;)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

naaw
0

#4 Tänkte också det, att uppfödare vore kul! :) Åh, nu blev jag ju ännu mer sugen xD <3

myismyname
0

#3 Buss finns ju alltid! Hitta.se säger att Lycksele bara är ca 13 mil bort. :) Malå är lite längre bort, 21 mil, men med direktbuss är det bara ett par timmar. :)

naaw
0

#6 Jag kollade också upp det och bussen till Lycksele tog knappt 2 timmar, och mellan Lycksele och Malå ca 1 h (?) :D

myismyname
0

#7 Super :D Du får helt enkelt snacka med dem om att ta en liten sväng då du kikar på tottar x)