Lyssnar dina råttor på musik?
Jag har läst lite här och där att råttor gillar musik.
Våra råttor Nila, Tara och Mimmi tycker att det är jätteskoj att lyssna på musik. Jag låter dem bara lyssna på lugn musik med låg volym.
De blir busiga och studsiga, och rusar runt och slickar mig på händerna. 
Haha vad roligt! :D Jag har inte märkt att mina bryr sig om min musik :D
Mvh Nathalie
Här är det alltid musik på i olika volymer och typer men har inte märkt att dom reagerar något på den :)
Det enda jag har märkt med musik är att Marius (den lite fegare av de två bröderna) blir tuffare då det är ständiga ljud i bakgrunden i form av musik. De läskiga ljuden (matte är klumpig och brukar tappa saker, vilket är läskigt) kommer inte lika plötsligt då det redan låter. :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Hah! Mina råttor verkar då inte gilla musik något vidare.
Jag har nästan aldrig musik igång, och när jag väl har det (på rätt låg volym) då springer alla råttor och gömmer sig.
Varför vet jag inte, för de är verkligen inte ljudrädda annars och blir knappt ens rädda för plötsliga ljud.
Jag brukar mest skratta år dem:P
Har dem ute nu och för en stund sedan satte jag igång musiken. Alla råttorna som var ute och sprang i min säng och var hur pigga som helst försvann helt plötsligt och sedan dess har jag inte sett röken av dem. De ligger väl under täckena och trycker, knäppråttorna:P
#4 Haha, knasbollar!
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Mina reagerar inte nämnvärt på musik. :)
Brukar ha på det ganska ofta också och är dom i buren och håller på att sova så fortsätter dom att sova även fast musiken är på. ^^
Jag tror att det handlar mer om att de är mer avslappnade när det finns en jämn ström av bakgrundsljud, och om det då är musik, eller om TVn står på, så tror jag att det uppnår samma effekt :)