Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1127 ggr
spikeodumbo
0

trode inte det var sant :O

Lämnade mina råtor sjäälv över natten. tänkte natten å en liten stund på dagen klara dem sig. Jag har nyligen hämtat hem två råtungar. Kommer hem nästa dag buren är ÖPPEN… jag tittar i buren bara tre råttor en fattas. börja leta i lägenhten å ropade på han efter ett tag kom han fram välbehållen. men hade värsta paniken eftersom jag hade lagt ut myrgift på golvet. men alla råttor mår bra. Men den lilla krabaten har kommit på hur man öppnar burar så nu har jag köpt hänglås så han inte kan öppna buren..

Elshira
0

Hänglås kanske är lite överdrivet, en vanlig kabinhake eller annan form av krok räcker gott och väl. Hittar du ingen löst i järnaffärer eller i hästaffärer så köp det billigaste katt/hundkopplet du kan hitta och ta kroken därifrån :)

Hakuna matata!

[lucke]
0

Men det här kanske är Houdini i råttvariantSkrattande

mikeiko
0

En klädnypa eller klämma kanske skulle funka också? Så det inte blir så meckigt för dig varje gång du ska öppna och stänga buren :)

Bra att de var välbehållna, de hade säkert haft det skitkul hela natten haha

Zakaraa
0

Jag använder mig av ett utsträckt gem som jag snurrar runt öppningen :P

Skönt att ingen blev skadad

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
0

jo den känner jag till :-).. tips. om råttan visar sig börja bli dålig av förgiftning. Så är kol bra. Finns fågelkol att köpa osv. Är det riktigt akut och man inte kan åka till vetten för man väntar taxi eller något, eller djuret verkligen måste få hjälp asp. Så kör man ned en ljus brödbit i brödsrosten på full effekt och lite till. verkligen grillar den svart. Sedan skrapa av lite kol och ned i typ lite go mat eller vatten i pipett och in.
Lärde mig det när min hund var valp och käka allt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

spikeodumbo
0

1 hänglåset är bara för tillfälet. hade inget annat hemma så det är bara tills jag fixsat en krok å sätta för. =)

5 bra tips=) Men som tur är så mår ala råttor bra.

Ni skulle sett hur besviken han vart när han på nytt försökt och insåg att ne det går inte.. =) Men då fick han komma ut å sitta på axeln.. å så klart ville ha ner på golvet å springa=D

[kattsson]
0

Mina råttor är några riktiga busar som oxå kan öppna buren, har hänglås på de lyckor som inte annvänds och sedan har jag hundkorgen som står imot en lucka men ibland hindrar inte ens det för dom :)

Smarta råttor :)

Molgan
0

Problemet med Kol är att man inte kan kräka djuren senare. I alla fall inte hund.

ScarletMajesty
0

Jag använder en säkerhetsnål för att hålla råttor som lärt sig öppna burar, fungerar hur bra som helst..

ang kol så borde det inte gå att kräka råttor? Kol måste ju kräkas ut och råttor kräks inte…

Elshira
0

Jag har aldrig använt kol och vet inte så mycket om det mer än att det tar upp giftet. Men det lär väll vara bättre att låta kolet komma ut den naturliga vägen än att giftet de fått i sig går ut i kroppen?

Hakuna matata!

Banankaka320
0

Jag var tvungen att använda hänglås till min fd galna råtta. Hon slet upp gemen Oo Och säkerhetsnål vågade jag absolut inte ha ifall hon öppnar den och stickers sig på den i halsen eller nåt ><

Molgan
0

# 9 - 10

Det var bara en liten "info" pga att om man har ett djur som fått i sig gift och ger djuret kol, och sedan kommer in till vetrinären så kan inte vetrinären kräka djuret pga att kolet i magen lägger sig som en geleklump och inte går att spy upp. Och kräkning med en mage full av mat är för många djurarter det bästa sättet att ta hand om gift.

Så om man ska ge kol så bör det vara när man är säker på att man inte kommer hinna till vetrinär, med ett djur som inte kan kräkas och man bör informeta vetrinären om att man gett detta.

Så det var bara lite info i allmänhet inte just om råttor. Borde ha skrivt det.