Råttor iFokus

Råttor

Etikett: föreningar-träffa-utställningar
Läst 2289 ggr
Varga
0

Friskkontrollskurs i hallstavik någon?

Hejhej, tänkte bara höra med folk här om det finns något intresse av en kurs i friskkontroll, för er som tänkt påbörja en domarutbildning eller bara vill lära er att hålla bättre koll på era råttors hälsa? I så fall tänker Johanna Ivarsson (Ladugårdens) troligen hålla en kurs någon dag i Juli, förslagsvis lördag den 17. Den kommer att hållas i Hallstavik som ligger ca 10 mil utanför Stockholm. Troligen blir det en utställning dagen efter också :)

Zakaraa
0

Låter väldigt intressant, får väll samåka om det blir av :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

MioAndTheRatz
0

JAG KOMMER!!!

Vad är de för utställning?

Varga
0

Trevligt ^^ Då blir vi tre med mig, vi måste få tillräckligt många så att det blir värt för föreningen. Det var prat om att Johanna ska låta folk tälta på tomten för utställningen - också den i Hallstavik - och så kan vi grilla eller något på kvällen :)

Marre89
0

Jag är oxå lite intresserad av den kursen. Är ju väldigt ny inom råttvärlden så skulle inte skada om man fick veta hur man ska kolla sin råtta :)

MioAndTheRatz
0

Usch jag och mina hormoner XD Låter så underbart att jag grinar :P

Ni kan räkna med att Mio kommer vara med och terrorisera ;)

Sorkland
0

Mio jag sätter fast mig i din bil i morgon så jag me kommer med. Hittar jag inte nycklarna till handbojorna får kursen vara i Mios bil för jag vill garanterat vara de.

MioAndTheRatz
0

Du behövr inte låsa fast dig, jag kidnappar dig :) för du måste med.

zickan
0

kommer om ja inte jobbar

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Thirre
0

Lät som ett kul upplägg och initiativ. Skall dock på festival veckan innan och det blir dyrt att åka 40-50 mil enkel resa två helger på raken. Vill heller inte lämna mina djur ensamma så lång tid så nära inpå varandra.

Skulle dock vara en höjdare att fira sin födelsedag bland råttfolk.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Nicciz
0

Kan någon tänka sig att nåla en här så den inte "töar" bort :P

Varga
0

Jag skulle förresten tillägga att det inte går att tälta i Johannas trädgård, det var ett skämt men det kanske inte framstod som det… :P

Nicciz, du som är i styrelsen, eller någon annan för den delen, hur många intresserade av kursen måste det bli för att den ska bli av? :)

Nicciz
0

Beror sig på hur vi kan lösa det med lokalen och kostnaden för fler dagar men uppskattningsvis 7-10

Nicciz
0

btw Tack "ngn" för klistret :D

MioAndTheRatz
0

#11 Nu var du liiite elak :P jag tyckte de lät kul med tältning i Johannas trädgård :(

Varga
0

Möjligt att det blir i den andra Johannas, alltså min, trädgård, men jag måste fråga mamma först, lite närmre i tiden :P

Nicciz
0

Jag inser att jag Inte kommer då Oskyldig

MioAndTheRatz
0

Neeeeej!!! Hade glömt bort att arvika ligger på ett annat datum iår :'(

Varga
0

Hmm… Möjligt att vi kan fundera över datumet i så fall, Arvika brukar väl vara rätt så poppis :P

wollf
0

dere vil ikke ha en representant fra norge også?

[FrejaGna]
0

Jag är intresserad!

Varga
0

#19 Åh, det skulle vara underbart kul! :D Så länge du har råd att komma så… :)

#20 Kul, hoppas verkligen att det blir av! :D

[FrejaGna]
0

Ja, det vore väldigt kul och bra med fler friskkontrollanter runt landet också så det inte alltid ligger på dom få som är utbildade. :)

Varga
0

Mm, sen måste du ha den om du ska påbörja domarutbildning också, och det är ju ett plus om någon senare kommer på att de vill bli Petdomare :) Och ja, oftast är det ju bara de med massor av råttor som är utbildade, och då blir det en massa krångel när de ska hålla på och kontrollera varandras råttor… ;P

wollf
0

om noen har en seng kan det hende jeg får råd. kanskje ntf vil sponse turen for meg:P

Thirre
0

Det är lite vanskligt med arrangemand på sommaren då det är mycket festivaler, det är inte bara denna som krockar. Augustiutatställningen i Göteborg är samtidigt som Sonisphere. Det finns flera aktiva inom Srs som går på festivaler.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Varga
0

Folk har väl iof aldrig tid ordentligt. På sommaren är det festival och semester, på hösten, vintern och våren är det jobb eller "den enda lediga dagen man har", eller så har man inte råd att åka för att man varit på så många festivaler :P Jag vet precis hur det är med saker som krockar - jag ska på lajv under Stora vår, det är jättejobbigt >__<

[Ai-chan]
0

Låter skoj. Om man bara hadde pengar :P

Halloweencat
0

Är intresserad :)

Elshira
0

Jag kommer gärna från Alunda =)

Hakuna matata!

Varga
0

Oj, det verkar bli en del folk i alla fall :) Johanna skulle ringa idag och kolla vilka datum lokalen är ledig, sedan är det väl bara att kolla med styrelsen och så kommer datumet och all annan info upp här! :D

Terato
0

Jag planerar att komma!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Varga
0

31 Juli + 1 augusti, hur passar det alla? :)

Halloweencat
0

Låter fin fint de :D

MioAndTheRatz
0

Ja det skulle passa mig bättre än förra datumet :) Hoppas vi på att ekonomin håller med..

sweet-moira
0

passar mkt bättre.. =) då kan jag oxå vara med….

Terato
0

Det skulle passa mig bra!

teratos.r8or.se

Varga
0

Bra! :) Allt som ska göras är att boka lokalen (vi kollade för någon dag sedan att den var ledig, men väntade lite med att boka) och höra med styrelsen. Är det bäst om jag skriver här eller ska jag starta en ny tråd med all info i första inlägget när det är spikat?

Halloweencat
0

Nog bättre att starta en ny tråd för att undvika missförstånd :)

Terato
0

Håller med! :)

teratos.r8or.se

Varga
0

Okej, vad bra ^^ Gör det så fort allt är spikat och klart :) Till dess ska jag kolla med mor min om folk får tälta och ha grillfest i min trädgård (och råttorna boendes inomhus) mellan dagarna, eller om vi måste hitta en annan lösning. Lokalen fick det inte sovas i…

my-real-life
0

Jag vill gärna vara med :) kostar det något ?

finns det krav på råttan ?

mikeiko
0

Jag jobbar båda de dagarna, men hoppas ni får jättekul och att allt går bra, ta mycket foton och lägg upp här sen! :D

Varga
0

#41 Det brukar kosta 35 kr/råttan. Krav och krav… Beror på vilken klass :) Lite kortfattat så; i Pet får de flesta vara med, där ska de vara rena och trevliga i temperament. Agility är också till för vem som helst. Standard måste du dock ha en råtta med en standardfärg/teckning. Kolla upp Svenska Råttsällskapets hemsida för mer info; http://www.rattsallskapet.se

#42 Tråkigt :( Jodå, det är ju flera som alltid brukar fota ^^ Jag kanske släpar med kameran om jag orkar, men jag ska sekretera så det blir nog inte mycket tid att gå runt…

zickan
0

Så det är bestämt att det blir av den 17 juli?

Zakaraa
0

Så vad är det som gäller nu? Hänger inte riktigt med :P
Det blev ingen kusr va? Blir det någon uställning istället?
(Har inte häng med riktigt och lyckas inte läsa mig fram till något i inläggen ^^')

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Varga
0

Åh, förlåt, jag skapade en ny tråd om det men den har kommit bort, trodde att det här var den tråden…

Utställningen blir av söndagen den 1 augusti, på grund av att lokalen bara var ledig det datumet av dem jag och Johanna kunde. Det blir ingen kurs nu, möjligen blir det en i höst, det hörs vi om senare. Om man väldigt gärna vill komma på kursen blir vi glada av förslag på datum till den under utställningen, för att se att folk verkligen är intresserade :)

Info finns på SRS hemsida, http://www.rattsallskapet.se, domare blir Potku Holmstedt (Standard), Jesper Pettersson (Pet), Johanna Ivarsson (Agility). Tanken är att det även kommer att bli inofficiell utställning, men det är inte bestämt ännu…

Kan också locka med att det kommer delas ut vandringspriser på utställningen, då jag skänkt en hel kasse med pokaler ^^

zickan
0

Ah det blev det datumet :-/.  Synd det vart så nära gtbg utställningen.

Varga
0

#47 Fast, helt ärligt - vem hade/har tänkt åka på båda? Jo, i och för sig, jag och Johanna kanske kommer att göra det, det är sant. Och det är inte ett dugg jobbigt - ändå arrangerar vi den ena och Johanna har hjälpt till lite smått med planeringen av den i göteborg också.

Och så vill jag tillägga att det här är vad JAG har hört och anser. Tycker ni illa om det säger ni det till mig, ni ringer inte till Johanna Ivarsson och säger "men Johanna säger att du sagt si och så, och så skrev hon så här". Jag vet nämligen att det är någon här på forumet som ringt henne och försökt snacka skit om mig, och jag tar inte sånt. Hade jag personens nummer skulle jag personligen ringa och be h*n att förklara sig. Vill ni ha mitt nummer och diskutera mina åsikter är det bara att skicka ett PM så får ni det, jag är utled på skitsnack bakom ryggen på folk, och jag har Knappt blivit utsatt för det än. Bli inte heller arga på Johanna för något jag skriver - verkar det konstigt är det troligen jag som missförstått, inte hon som ändrar uppfattning beroende på vem hon pratar med.

Och hon har inte bett mig skriva det här heller, jag är bara trött på folk i allmänhet.

zickan
0

Öhm.. Hoppas inte allt det där var riktat till mig :-P. . Haha, jag pratar knappt i mobilen. Tror jag talat med johanna en gång via telefon vad jag mins ;-)
Ne tänker inte på hur jobbigt det blir.  Tänkte på den ekonomiska biten. Hur folk ska ha råd. Om det ens kommer gå runt.
Jag hade funderat att åka på gtbg. Men nu vet jag inte längre. Dras mellan fyra olika saker som sker under just de två veckorna. Det är lite drygt :-P
Bestämma sig är inte det lättaste och råd till allt har man inte.

my-real-life
0

hm skulle gärna vilja samåka med någon :)

Varga
0

#49 Nej, det var i största allmänhet. Den som ringt Johanna är en person som skrev tidigare i tråden men plötsligt inte svarade på det jag skrev, utan ringde istället och försökte prata bakom ryggen på mig.

Vet precis hur det är, tyvärr är det så med det mesta :( Och ja, som sagt, nu var ju lokalen bara ledig det datumet så…

zickan
0

vet inte vad det är med detta år. men kan vara samma som gått bakom ryggen tidigare på ett par personer. men detta år har verkligen varit skumt

Varga
0

Mm, jag har inte varit med om det tidigare - men så har jag i och för sig inte varit jätteaktiv heller så jag har tänkt att det kanske bara är därför… Men nej usch, folk får börja stå för vad de säger!

wintermynta
0

Lite ot , är det folk som ska åka uppifrån så hänger jag gärna på.
Tänkte låta mina innestående pengar hos srs sponsra Hallstavik och så får jag betala gbg utställningen själv.

[Licroana]
0

hur blir det ? :)