Väntan är olidlig!
hej. nu har jag väntat 5 långa veckor på att få hämta hem mina två små tjejer. Och idag är dagen kommen. Jag är otroligt spänd och förväntansfull. Och nu när det börjar närma sig blir jag lite nervös.
Så nu efterlyser jag alla tips för en nybliven råttägare.
Hur gör jag första timmarna efter att de fått komma hem?
Ska jag ha dom ute då eller ska de få vara ifred och vänja sig vid den nya buren i början?
Vad äter råttor? behöver jag köpa något basfoder eller kan jag ge dem av saker som finns i skafferiet?
Samt andra värdelfulla nybörjar tips är hjärtligt välkommna.
Nu är det bara 2 timmar tills jag ska hämta dem !! =)
*längtar*
Här är min bur som jag har fixat åt dem så bra jag kan.
Kom gärna med synpunkter på den med.
Kram kram Ida
Nu lär du ju ha hämtat hem dom redan, hihi. 
Uppfödaren som jag köpte Iris och Heidi av rekomenderade att jag hade dom ute samma kväll, så dom fick vänja sig vid mig etc. Så jag hade dom på min säng i en halvtimme-timme innan dom fick komma in i sin bur för natten (hämtade dom på kvällen).
Råttor är ju, som du antagligen vet, allätare. Basfoder i form av egenblandat är ju det bästa, och dagligen ska dom även få rester från matbordet eller liknande.
Finns bra info och annat kul i mängder här på detta forum, ta dig tid att läsa lite från de olika trådarna här så har du snart en ganska bra koll på vad som är bra mat för råttorna och vad som kan vara roliga saker för dina små i buren.
Grattis till dina nya små kelgrisar!!Och lycka till!
Kram Isabelle
Jag känner igen mig. Jag ska vänta tre veckor… Det är sjukt jobbigt. Stackars alla mina vänner som får lyssna på mitt tjat varje dag ^^

nu har de äntligen kommit hem….
hämtade dem i lördags och är redan totalt tokförälskad i dem.
dom är så otroligt söta och jättenyfikna.
trodde jag skulle få lite jobb med att få dem tama, men köpte från en uppfödare så de var redan handtama, jätteskönt!
brukar gå runt med dem på axeln och sitta i soffan oh mysa.
förstår inte hur folk kan ha något emot råttor. JAG ÄLSKAR DEM!!
Här är en bild på mig oh min nya vän Disa
Åh, nu längtar jag ännu mer! Hur ska jag stå ut i tre veckor :O

#5 det är skitsvårt att vänta, jag vet hur det känns.
men jag lovar dig att det är VÄRT det !!
Håll ut bara
kram kram
Grattis! Visst är det härligt med råttor.. :D

sicken söting!
åå vill skaffa råttor nu! :D

#4 Sååå söt!
Jag vill också ha råttor igen, men just nu går det inte för alla katter här hemma. Har dock två söta töser på besök tillfälligt.
Men den dagen jag köper en gård, då ska jag ha råttor igen, för då kan jag ha ett rum där katterna är bannlysta. 
10# naaww va söta =)