Råttvakt sökes! Skaraborg
Hej!
Lite halvt akut, då min mamma som skulle vara råttvakt blivit sjuk och inte kan vara det längre.
Det är snart och i två veckor, från den 26e juli (nu på måndag) till den 9e augusti.
Det är tre stycken honor, jag bor i Skara men kan tänka mig att köra en bit, bara jag vet att de blir väl omhändertagna. Jag kan tänka mig att lägga en liten summa för besväret, dock skulle det vara bra om du kanske har en bur hemma, annars blir det lite bökigt då min är stor och jobbig att bära runt på.
Om ni vet något hem där man kan lämna in sina djur när man reser bort (kommer inte ihåg vad det kallas) så är jag tacksam för tips.
Jag har verkligen försökt ringa runt till släktingar och vänner, men alla är bortresta eller så har de fobi för råttor, eller bor för långt bort/har allergiker i hemmet.
Om det finns någon som är uppskriven på råtthjälpen i närheten och kan tänka sig ta hand om mina råttor de kommande två veckorna så vore även det toppen, men jag kan tänka mig att det kan bli svårt då man inte riktigt vet vad som kan dyka upp som är mer akut och som måste ha hem med en gång.
Men som sagt, all hjälp jag kan få vore toppen :)
Mitt nummer är 0735044696 om ni har frågor, vill veta mer om råttorna eller ge tips. Annars kan ni bara posta något i tråden,
Tack på förhand,
hälsningar Cissi
Har någon hört av sig? Om du kan tänka dig att köra dem till Göteborgs så är dom välkomna hemma hos mig:)

Hej hej… Jag bor i Lidköping och kan tänka mig att ta dom under de två veckorna. Men jag har dock ingen större bur… har en duna bur till mina just nu lite tillfälligt, hade hoppast på att köpa en i veckan här, men det är inte helt 100 att jag gör det…
#1 Det är ingen som har hört av sig mer än du och ninfri här i tråden. Har du en bur hemma? För som sagt är min stor och bökig att flytta på :/ Annars kan jag givetvis tänka mig att köra ner dem!
#2 hej! Okej jag har som sagt en stor och bökig bur sen har jag bara en kaninbur som står hemma hos mina föräldrar men den är inte tillräckligt hög för att ha råttor i.. Elelr jag tror att den är för liten i alla fall.. Men om du skulle få tag i en till bur så får du mer än jättegärna höra av dig!
Mitt nummer är 0735044696 skicka jättegärna ett sms när ni läst detta för jag har lite dålig tillgång till internet till imorgon eftermiddag. Mvh,
Att ha råttorna i en kaninbur i 2 veckor tror inte jag är någon större fara, det är så kort tid endå..

Hara sms:at dig.