ot-djuraffär krylbo
hittade en läk till ett zoo i krylbo(avesta) där de säljer djur, det finns hur många som helst! står dock inte om det är privata uppfödare de kommer från eller inte.. nu undrar jag om det finns några avestabor här som vet hur det ligger till??
http://www.krylbozoo.se/index.php?option=com_content&task=view&id=85&Itemid=112
Qui dormit, non peccat
det är en bil som kommer med djur då å då. Så om någon "beställt" ett djur så tar dom hem djuret. alltså inte djur som finns i butiken…

jo de läste jag att de inte har djur i butiken, men det finns otroligt många olika att vlja bland! vet du om de är grossistdjur eller är de från privata uppfödare? affären kanju ha en egen bil som hämtar upp djuren även om de är privata säljare.
Qui dormit, non peccat
nej ja tror att de är grossist djur…men dom har nog från privatpersoner oxå. Jag hörde nämligen med den affären förut om dom kunde ta emot marsvin. Men då hade dom inte plats i affären, men ja fick lämna dom till den där bilen om ja ville så skulle dom hamna hos en grossist! :( men de gjorde ja såklart inte…men som sagt så är de nog både grossist och privat.

aha okii.. jag sitter o söker på deras busksovmus, men hittar bara sovmöss och buskmöss.. vet du vilken de menar? finns inget som heter busksovmöss nämligen..
Qui dormit, non peccat
hehe nej de vet ja inte:P men de lät ju mysko:)
"Nedan ser du veckans aktuella lista från gossist"
#6 Hahaha, var det bara du och jag som såg det? 

#5 och #6 har redan klurat ut att de tär grossistdjur..
jag undrade om nån överhuvudtaget kommer från en privat uppfödare då det finns så många olika djur.. har inte hört talas om illergrossister tex..finns säkert,ioförsig!
Qui dormit, non peccat
Illergrossister kallar sig farmare… kolla in på iller.ifokus får du se vad dom tycker om dom där :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Grossister fokuserar inte på endast en djurart. Det förlorar dom på så dom skaffar så många djur dom kan i stora lokaler och släpper ihop alla i små burar. Däribland också illrar.

De kommer från grossister. De har tyvärr honor och hanar ihop på den djuraffären. Det hade de iallafall för 2 år sedan. Brukar handla foder där till katterna. Men har inte kollat in råttorna på länge. De kanske har bättrat sig.

Nakenråttor oxå. :((

Har inte sett en enda nakenråtta där, de har bara hooded råttor.
Någon gång roan, eller svart.

#13 Det står på sidan att man kan beställa nakenråttor.
*putt*
Jag är avesta bo och va upp dit idag faktiskt och köpte ett hyllplan och just nu hade dom inte alls så mycket djur som förut, dom hade två honor i en bur med bebisar (hon sa att dom va ca.3v) dock såg dom ut att va 1½-2 vecka då det va min första tanke. Och dom såg ut att va augouti hooded. Dom har väl hyfsade burar till dom, kunde iaf klättra och busa i dom. Sen i buren bredvid som va lite större bodde det ca. 4-5 h*noar. (såg inte då dom låg i sitt hus) Och dom såg ut att va roans.
Tråkigt att man kan beställa naket därifrån , vet dock inte hur det är nuförtiden då en av tjejerna som jobbade där uppe va själv väldigt angagerad i just råttor (ägde en drös själv) så dom kan ha ändrat en del på hennes inrådan..
Tänkte bara putta upp med lite info.. :)
^_^ / Martiina
#15: Hade de öppnat ögonen? De öppnar ju ögonen vid 2 veckor.
Om inte, anmäl de. Man får enligt lag inte ha uppfödning i en lokal som kunderna har tillgång till.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#16 .. ja dom såg ut att ha öppnat ögonen. En sprang också ut och kom och hälsa så den hade iaf dom öppna. Men dom va väldigt små i storlek.. dom små bebbarna.
Okej, gäller det även om dom är som hon sa, 3 veckor? eller är det också för smått för att ha i butik?
annars får jag påpeka det åt dom och se om det blir någon ändring om inte, anmäler jag.. :)
^_^ / Martiina
#17: Vid 3 veckor går gränsen för när de får skiljas från mamman, så det är nog tyvärr fullt lagligt ja :(
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram