Sover på huvudet?
Lilla Chanks på sju månader har börjat med en ny, konstig grej för någon vecka sen. Kommer man fram till buren kan man hitta honom mitt på översta planet, sovandes på huvudet som om han är på väg att slå en kullerbytta! Han är inte lutad mot gallret eller något annat utan ligger som en boll mitt på hyllplanet och sover på sitt huvud.
Min kompis har tagit en bild, men kan inte få upp den än. Är det någon annan vars råtta gör något liknande? Det ser helt bedårande ut, om än lite udda, oavsett.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Alla mina råttor har sovit så, men det ser väldigt sött ut, och är helt normalt :)
Ja, mina sover också så :) Ser så sött ut!
Mina gör med så ^^ är jätte vanligt
mina också :D
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
De gör mina me. Älskar när dom typ fluffar upp pälsen sådär som på bilden :)
#2 Guud, Russin är helt bedårande!!! :D
Precis så ser Chanks ut när han ligger och sover på huvudet!
Det är så att jag är mer van vid marsvin än råttor, så det var en liten udda sovställning (men så söt!)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Ja, de sover ofta så. Jag tycker de gör det speciellt om de sover på ett öppet hyllplan - för att liksom skydda sig från drag och värmeförlust. Jag har inte sett att de sovit så när de sover i boen. Men nu när det är VARMT så sover mina helt utsträckta och blir sjukt platta!! Det ser så roligt ut. Utflytande råtta! :) Men det är väl ett effektivt sätt att göra sig av med lite värme.
Hahah gulligt :D När jag satt i soffan med mina två bäbisar så slängde den ena råttan sig ner på sidan och såg helt död ut och sov xD
Alltså de ser inte så bekvämt ut. känns som att man skulle fått ont i nacken om man låg så :P haha Men otroligt roligt när dom ligger så. Mina gör oxå så, har även märkt att när dom sover så fluffar dom upp pälsen.