Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 1511 ggr
fiffiluren
0

Råttor på tv nu!

råttor i mitt i naturen i kväll, på tv NU! kL 8

fiffiluren
0

går i repris i morrn 16 juli klockan 17.25 och på söndag 18 juli kl 09.05 på svt1

Varga
0

De är ju hemma hos Johanna Ivarsson när han håller i tamråttan! ^__^

mikeiko
0

*lämnar avtryck* (är på jobbet, kan inte kolla svtplay här…får kolla när jag kommer hem)

Zakaraa
0

Jag tycker det var en aning synd att de inte hade en tamråtta i en annan färg en 'brun' många som inte gillar råttor har oftast inte sett att de faktiskt Kan ha andra färger än svart och brun.

Så var det med mig första gången jag skaffade råttor, jag trodde inte det fanns andra färger och jag var inte så Jätteförtjust i dom heller på den tiden (nu är det så klart annorlunda ;P)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

BandiitQueen
0

#5 +1

^_^ / Martiina

Zakaraa
0

#6 lite efter men vadå +1? :P

RatLover98
0

#7 jag tror den menar att den tycker/frågar samma som #1 och #5 elr är inte säker men jag tror det

mikeiko
0

#7 & 8 Precis, det betyder i stort sett "jag med" eller "räkna in mig på det där du sa". :D

mikeiko
0

Åh, råttorna i "1800-talsköket" är de som finns på Skansen i Stockholm. Jag var där och gullade med dem genom glaset i en timme senast, men då hade jag ju inga egna råttor heller :D

Jag tycker att vilda råttor är söta, ofta är de ju bara lite skabbiga i pälsen och väldigt lortiga. Men känns det inte som om de är mycket grövre och muskligare än tamråttor också, eller är det bara något jag inbillar mig?

BandiitQueen
0

#7 & 8 Yes det betyder som #9 sa :D ^^ Hehe..

^_^ / Martiina

Zakaraa
0

#11 Oh då förstår jag :P

#10 Jag håller med dig om att vildråttorna ser med muskulösa ut men de är väll för att de aktiverar sig mycket mycket mer än var 'burdjuren' gör (tror jag)

silverorm
0

Kan tillägga att den djurtokiga veterinären (som tämjde skogsmöss) var med och startade upp Svenska Råttsällskapet (SRS). Glad

mikeiko
0

#13 Åh vad roligt! Hon var ju för skön! "Blåbärsmuffins tycker han om" xD

Jinaum
0

Gud vad har jag missat nu när jag var på öland??????

Zakaraa
0

#15 finns en länk i #2

Anvariel
0

Men gud så söta! =)=)=) Ja, jag vet att det inte är kul att ha vilda råttor springandes runt ens hus eller lägenhet främst för att de biter sönder allt, men nog är de finfina ändå! =) Fast lite skulle det nog rycka i nacken på mig om jag stod nära en sophög som var så där full med vilda råttor… det tror jag nog. Vilda råttor stannar jag och "pratar" med när jag ser dem om de är en eller två eller tre, men i de DÄR mängderna… hmm… Men fascinerande skulle det vara! Hm! Man kanske skulle ta sig en nattur ut till någon depå… :P

cosmonita
0

Intressant och bra program Glad

mikeiko
0

#17 "They only come out at night". Jag skulle vilja se det själv, skulle inte alls tycka det var obehagligt utan bara jättefascinerande. En hel värld med ett samhälle av råttor som lever och frodas när vi sover!

Ja, och sen så finns det ju många platser i världen när människor tvingas leva precis så…

Anvariel
0

#19 Ja det skulle vara hur fascinerande som helst!! Men som sagt, eftersom det är vilda råttor skulle jag nog vara lite smånervös över att de skulle bitas eller så. Men det gör de väl inte om man inte tränger in dem i ett hörn så det är nog ingen fara. De jag "pratat" med har mest suttit och tittat på mig och undrat vad jag var för konstig tvåbening. :)

#19 (om människor) Ja…. tyvärr… t.o.m. i soptippar. :S Såg en dokumentär från sydamerika (minns tyvärr inte vilket land) där massor med fattiga människor bor på stadens enorma soptipp. Hua…