Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 385 ggr
lolaisdenied
0

pinne <3 råtta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker era råttor också om att sitta på en pinne? Våran Omikami älskar det! Hon spenderar en stor del av sin tid med att sitta på pinnen. Liknar en fågel eller något. Hon till o med somnar där! >,<

Benjy
0

två av mina förra råttor satt ofta på pinnarna å klättrade runt på dom. :)
Den tredje var för fet å klumpig för att hålla balansen på en pinne =)

lolaisdenied
0

haha stackarn x)

Tixy
0

När mina småtöser kom hit, så fick dom till en början sitta i en liten fågelbur, med bland annat två pinnar i. Den ena somnade alltid i toalådan, helst efter att dom vält ut allt på tidningspappret, och den andra satt på ena pinnen, under hängmattan.. :P

lolaisdenied
0

sweet! har inte sett/läst förr om att råttor gör så:P

Tixy
0

Inte jag heller, faktiskt, men det kan ju mycket väl vara så att dom gillar att ha koll? ^^

lolaisdenied
0

så kan det nog vara:P
fast borde det inte vara dumt för deras fötter iom att pinnarna är så hårda? o.O

CeCe
0

Jag har också en gammal fågelbur och använder pinnarna till råttorna. de är mer plaströr och råttorna använder dem till att klättra på och sitta, ibland långa stunder. Särskilt på kvällskvisten när de börjar komma igång, men fortfarande är lite sega. Dessutom så används de ibland för att ringla svnasen runt när det är lite svårt att få tag på mat och man måste hänga upp och ner :-)

lolaisdenied
0

tänk om våra råttor varit så smarta haha x) deras svans används mest till ingenting tycker jag :P (jojo balansen typ)