Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 560 ggr
AnnaRamnemark
0

Blocker råtta eller inte, de är frågan??

Jao, sorgligt nog kommer jag få avliva en av mina råttor snart när vet jag inte, för hon har en tumör i magen. Så är jag sugen på att ersätta henne och kanske köpa fler råttor. Jag har blivit helt såld på råttor.

Så nu är frågarn efter som jag har besluts ångerst.

Ska jag försöka få tag på en Dumbo flicka (som jag är sugen på)

eller köpa 2 råttor som inte är tama alls på blocket och försöka jobba med dom för jag tycker de är lite spännande att jobba med råttor att få dom "normala". För jag fick jobba lite med mina när jag fick hem dom.

http://www.blocket.se/hassleholm/2_Rattor_Maste_Bort___Bur_28444835.htm?ca=20&w=2

Dramatik
0

Jo, fast vågar du dig verkligen på de två? Det står att de nästan har ihjäl varandra och om tanken var att de skulle vara sällskap till din så verkar det inte alls säkert att det lyckas.

Du gör vad du vill såklart, men jag personligen hade inte vågat.:)

teachingbirds
0

Roligt att hon skriver att de är flockdjur och att de ska vara två, och i förra meningen att de är i skilda burar.

"Så dem går i varsin bur just nu och ska hälst göra det med."

"Råttor lever 2 och 2 så dem ska ha en kompis i nya huset om du bara vill köpa en. Annars måste du köpa båda två eftersom dem är flockdjur!"

AnnaRamnemark
0

#1 jo man jag tror inte hon jobbat med dom alls, för dom verkar inte tama alls. och man bara ger dom tid och kärlek så kanske de funkar. För hon vill satsa på kaniner istället så då verkar de som att hon bara skitit i att försöka få dom lugna och tama, Själv tycker jag att råttor kräver gaaaanska mkt mer tid än kaniner.  Jag är ju sjukt sugen på att prova, men om de inte funkar ver jag inte vad jag ska göra. Dock vill jag ju ha en dumbo besluts ångest

#2 Jo hon skriver lite dubbelt där. Men ändå är de bra att hon skriver att dom ska leva 2 och 2 för det är många som köper på blocket som inte vet de. men som sagt sen skriver hon att dom lever i varsin bur. :S

[Mara-Bell]
0

http://rattor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=486cfaf5-a2b6-4549-8999-182e5daabdfa&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Du är inte intresserad av den här honan? Tror det enda hon behöver egentligen är mycket tid och tålamod.

Terato
0

Tror inte du kan påverka så mycket hur råttorna beter sig mot varandra. En råtta som är osäker med människor kan man jobba med. Men flocktrassel är något helt annat.

Jag tycker du ska satsa på att hitta BRA SÄLLSKAPSRÅTTOR! :) Och som självklart funkar i flock. Var inte rädd för att kontakta några uppfödare. Och avstånd brukar heller inte vara någon större fara, det brukar gå att ordna.

Är du extra förtjust i dumbo ska väl inte det vara några jätteproblem att hitta heller.

Men det är klart att du kan hitta bra sällisar på blocket med. Förresten, kolla med Råtthjälpen också.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se