Furet tower + fyra honor
Hejsan, jag skulle behöva hjälp med att bli av med mina 4 honor då jag inte längre har tid och väldigt stora personliga problem..
Det e även en furet tower bur jag skulle behöva bli av med. Eftersom jag inte behöver den då jag inte klarar av råttorna längre och har inge förådsplats.
Buren e ca 1 månad gammal och allt e helt och fint i den. Den vill jag gärna ha 1600 för eller billigare vid snabb affär. Behöver inte säljas med råttorna.
* Födelsedatum; två av honorna e ca 1,5 år och de andra två e 4 månader.
* Färg, teckning och hårlag; de två äldre damerna e roan, ena e släthårig den andra rex. De två yngre damerna e agouti och pearl.. dessa e släthåriga. Jag tror dessa färger stämmer, men e inte hundra på det.
* Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v); Det vet jag inte då alla e köpta från djuraffär.
* Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning; okänd
* Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning; okänd
* Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning; okänd
* Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo; rilo zoopermarket i jönköping
* Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc; alla fyra e jätte trevliga, men dom yngsta e väldigt blyga då jag inte haft så mycket tid på sista tiden. Men dom funkar hur bra som helst att introducera ihop med nya kompisar, bara liktar lite och beter sig sen som de känt varandra hela livet.
Rex ; hon e tyvärr väldigt tjock (har försökt jättelänge nu med bättre mat osv men inget hjälper) hon e rex roan, 1,5 år gammal, hur söt och trevlig som helst. aldrig någonsin bitit mig eller någon annan. Ingen av mina råttor har det.
Honing; e en roan tjej som har någon form av problem i sin kropp så hon har lite svårt att hålla balansen, sitta ned å tvätta sig utan stöd, hon kan inte heller hålla i något när hon ska äta. Men hon e fortfarande levnadsglad å ligger gärna å myser i famnen.
Bälf; agouti tjej tror jag hon e, eller gråaktig i pälsen. Väldigt nyfiken tjej av sig, Rex e hennes bästis och dom springer runt tillsammans hela tiden. Hon älskar även att klättra i buren. helst uppåned me.
Nälf; en pearl tjej me svarta ögon, hon e väldigt blyg/skygg. men jätte fin, väldigt nyfiken men springer och gömmer sig för minsta lilla rörelse i rummet..
* Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb; jag vill helst bara att dom får ett hem annars måste jag göra mig av me dom på annat sätt, tyvärr men min personliga kris klarar inte av dem.. och dom e inte reggade någonstans.
* Ort där råttan/råttorna finns; dom finns i värnamo men transport kan fixas mot reseersättning.
* Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus) zindy_malin@hotmail.com eller mobil 073-8364002, svarar dock inte på okända nummer så skicka sms helst.
* OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE,kan vara öppen.
jag tror jag fått me allt, men e lite osäker. Rätta gärna om något e fel.
Mvh Malin
putt * någon?
Är kanske intresserad av själva furet tower, kan meddela dig om det som tidigast på fredag :)
om du kan ordna transport till karlstad skulle jag kunna ta hand om två honor (=
Råttorna fanns i värnamo va? Om någon som ska på utställningen i göteborg är intresserad av råttorna kan jag ta dom dit, och i så fall ta hand om dom så länge. Men skulle det bli aktuellt kan väl de inblandade pm:a mig i så fall.
japp, de finns i värnamo
de går att transportera början av vecka 30 uppåt mot sthlm/uppsala,
Jätte fina råttor.
Måste de säljes tillsammans? Bor i norrköping, är ev. intresserad av de två yngsta
som det ser ut nu så är alla fyra tingade.
men buren e fortfarande till salu för 1800 kr.. kan tas med till sthlm i slutet av vecka 29..

Är intresserad av buren men kommer inte att åka åt de hållet förrens i september som tidigast med möjlighet att ta med bur :)
vart bor du ? :)

#10 i Filipstad i värmland så de ä en bit bort :)
hehe, aaaow, det va ju en bit :)
nån som vill ha buren för 1500? har inte så bra möjlighet att hjälpa till å transportera den senare än slutet av denna vecka..
Om du kan få hit buren köper jag den på en gång :D
Bor mellan strängnäs och södertälje..
Och om du inte hittat hem åt råttorna så kan dem få flytta in här också :P
Jag tror att jag hittat hem, skulle höras närmre veckoslutet. Men dit kan vi svänga förbi, inga problem :)
Kan köpa buren för 1000kr och sen betala reseersättning till Rottne :)
kan tyvärr inte sänka mig så mkt, för jag lånade pengar av min sambo för att köpa buren. Trots allt e den bara två månader gammal..
#18 Okej förstår det :) Jag får vänta tills jag har mer pengar :D

Hojta om buren finns kvar!
Jag e lite nybörjare på denna sida, men om du ville ha den verra så får du ta kontakt me mig inom 24 h. Det skulle verkligen uppskattas.
Å om inte hon vill ha den så finns den kvar :)
Den finns kvar om någon annan vill köpa.

Hur såg det ut med transport? Skulle du uppåt mot Sthlm eller är det kört med det?
Ska upp mot sthlm antingen den 23de eller 25, sen så e jag där uppe ca 1 vecka. :)

Har mailat dig kadea!