Vad ska man ha för resebur ?
Hejsan!
Jag bara undrar vad man ska ha för resebur till råttor :)
Tassavtryck
Vill också veta! 
Tassavtryck :)
Vill veta jag också :)
Det finns en hel del olika bra men jag skulle vilja säga att det beror på väder och hur man reser. Vissa transportburar blir ju lättare varma, andra blir det lättare drag i osv.
På ÖB finns en transportbur, Gulliver tror jag den heter, som funkar bra till råttor. Den använder jag mest på vintrar iom att det är lätt att hålla värmen - väggarna är heltäckta, de enda hålen som finns är i luckan. Bara att köra i fleecefiltar och lägga en filt eller så över hålen om det är blåsigt eller om det regnar eller snöar.
Utöver det har jag en kattransport helt i galler. Den använder jag bara på somrar i fint väder - den är så pass bra ventilerad iom att det bara är galler så det blir inte lika instängt som det lätt kan bli annars. Däremot blir den lite för bra ventilerad om det är blåsigt och den funkar inte alls på vintern. Ett annat alternativ som går lika bra som en sån bur är förstås en helt vanlig hamsterbur i galler.
Har även en vanlig kattransport, plastsorten med gallerlucka. Den brukar jag använda om det är sådär "lagomt" väder och om det är varmt men blåsigt, iom att det är någorlunda bra ventilation men sidorna ändå skyddar mot blåsten.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag använder en kattransport som är i plast med gallerlucka. den är lagom stor för mina 3 råttor och lite så där mysig med filtar i.
Okej, tack :)