knöl på sidan av magen...
En av mina råttor Arnold har fått en knöl på sidan av magen, precis framför bakbenet. jag har försökt söka runt här efter information eftersom det var många som skrev många såna trådar för ett tag sen. Men nu hittar jag dom tyvärr inte :(
Den syns inte, men när man känner på honom så känner man att den är rätt så stor. Den är ungefär lika stor som en sån spelkula som man hade när man var liten. förstår ni vilka jag menar? :( Knölen är hård och sitter inte fast.. jag har inte känt den innan vilket jag tycker är rätt skumt eftersom jag känner igenom mina råttor varje dag. En sån stor knöl borde lixom inte gå att missa, inte ens början på den :(
Han verkar inte ha ont när man rör på den och känner. Men det är väl alltid bäst att fråga här istället för att inte göra det.. och höra vad ni tycker, om man ska in till veterinären eller inte.
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jag tycker att du ska till veten men du kanske ska ta råd från någon med mer erfarenhet men det är mitt tips.
Hoppas det lönar sig
Jo jag hade tänkt ringa dit i morgon och höra i alla fall. sen om det visar sig vara något dåligt så åker jag in.. men det känns som att dom flesta här inne vet bättre än många veterinärer. Så frågar faktiskt hellre här först. :(

Jag tycker du ska åka till veterinären, en råttkunnig sådan. Det är bäst att åka in så fort som möjligt för då kan du låta den bli bortopererad och desto mindre knuta, desto mindre ingrepp och desto mindre sår som går snabbare att läka.
Eftersom den inte sitter fast är det med stor sannolikhet en godartad knöl dessutom.
Sen kan det ju vara något så enkelt som en varböld eller abscess, men sådana har jag ingen erfarenhet utav:)
okejokej, jo jag ska höra av mig till vet i morgon!
Min hane på fem månader fick en hård knöl i den storleken bakom örat. Åkte in med honom dagen efter jag upptäckte knölen och fick den bortopererad. Som tur var verkade det bara vara en abcess. Men vad jag förstod så är det viktigt att det tas bort fort, för den satt såpass djupt att den hade kunnat spricka inuti råttan istället, och då dräkts av sitt eget var..