Varmt! har ni några smarta tips ?
Just nu är det varmt, väldigt varmt!
Har ni några bra tips så råttorna inte blir överhettade? Fri tillgång på vatten ofcourse! men något annat smart tips för att de inte ska smälta bort?

Alltid svårt det här med värmen.
Lite fryst frukt att smaska på, grönsaksfiske, kyld melon, vindruvor. Det viktigaste är ju att dom får i sig vätska.
Jag har en fläkt som blåser lite på ett av hyllplanen i min voljär. Vill råttorna ha fläkt sätter/lägger dom sig på det planet, annars går dom till en annan hylla.
finns en annan tråd om detta där jag tipsa om att frysa in en petflaska med vatten, vira in den i en handuk eller annat tunt tyg och lägga in u buren, mina råttor älskade att ligga och gosa med den svalkande flaskan.
Min blogg: SweGizmo.se

#2 ja just det, det glömde jag nämna. Jag brukar göra samma sak, så råttorna kan lägga sig där det är lite kallare om dom vill.

Jag kör på kakelplattor i kylen och så in under bottenspånet, håller sig kallt länge och är gnagsäkert^^
Isbitar är toppen. Kalla förstås, och råttorna älskar att leka med de - speciellt om man lagt i en ärta eller så ^^
Att hålla stängt och dra ner persiennerna på dagarna kan funka också, då tar sig inte värmen in på samma sätt.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
tack för smarta tips! :) Just nu har det regnat så det är betydligt svalare iallafall ^^
#5 hur kan isbitar inte vara? ;)
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Ta en förpackning med frysta frukter eller bär. Vira in i tidningspapper och lägg in i buren. Då har dom aktivering, kyla och godis på samma gång.
Detta andvänder jag till marsvinen som jag passar :) Ta frysta kylklampar och vira in i en handduk ^^
Man kan ställa in en skål med vatten bara oxå. Så de kan plaska och bada om de vill.
#7: Nu hänger jag inte med alls, vad menar du? :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
hahaha nu har jag med skrivit knas xD
Men du skrev ''isbitar, kalla så klart''
men hur kan isbitar inte vara kalla? :D
Jahaaa xD Tänkte inte på att det blev lite fel där, att de är kalla som i att kylan är en fördel menar jag såklart x)
haha man blir lite snurrig när det är varmt ^^
Ohja! Och trött för den delen - eller helt enkelt en kombination när det är för varmt för att sova :P