Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 724 ggr
amandapi
0

kissar i min hand..

Av mina två honor jag har så är det en av honorna som alltid kissar i min hand när jag har henne ute ur buren. Jag har dom alltid springandes lösa i soffan på kvällarna och det är alltid hon som  kommer till min hand och kissar. Varför tror ni hon gör så?

nello4ever
0

Hmm konstigt ingen av mina hanar gör så:S Har faktiskt aldrig hört talas om det ens…

Lancia
0

Kissar hon rejäla mängder eller lägger hon bara några droppar?

amandapi
0

bara några droppar.

[MittNamn]
0

Hon kanske vill markera att du tillhör henne :)

Mitchika
0

Mina två äldre hanar (7 månader) gör så också ibland när dom är ute och springer på soffan. Hoppar upp på min hand eller arm, släpper ett par droppar och skuttar sen vidare. Dom yngre (3 månader) har aldrig gjort det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Lancia
0

Som sagt det är ren och skär revirmarkering det handlar om. Vissa råttor gör det, andra inte. Det är inget som är könsbunder utan snarare ligger på individnivå. Finns i regel inget man kan göra när det gäller detta beteende.

Värt att påpeka är dock att markeringsdropparna inte är rent urin, utan den vätskan innehåller dofter som i princip bara kan uppfattas av råttor, as far as i know.

Karmatarerskanise
0

Alla mina råttor har gjort så.

amandapi
0

aha okej!

Det är inget jag stör mig på egentligen var mest nyfiken på varför hon gör så Glad