Föräldralösa råttungar
Hej!
Idag dog mamman till 13 st råttungar, som är födda 21/4.
Skulle behöva all hjälp, och tips, jag kan få nu så alla ungarna klarar sig så bra som möjligt!
Länka gärna om det finns liknande trådar om detta.
(Vet inte vilken grupp jag ska posta det här inlägget i.)

Har de börjat äta själva ännu? Imorgon kan du gå och köpa mjölkersättning för barn och börja ge de lite i spruta om de inte börjat äta ordentligt. I övrigt har du tur i oturen att de är så pass gamla att de iaf börjar avvänjas så smått naturligt
Dom börja äta vanlig mat idag och jag har gett dom mjölkersättning med hjälp av spruta. Men är lite orolig för dom, för jag tycker dom är mindre och tunnare än vad ungar i deras ålder egentligen ska vara.. Har haft ett par kullar innan.

vad väger dem? Och om honan var sjuk innan är det ju inte så konstigt om mjölken inte var den bästa o de halkat efter
*lämnar avtryck, vill se hur det går :) * har inga tips då jag inte vet särskilt mycket om hur man tar hand om föräldralösa råttbebisar, men du får lycka till!! :)
*sätter ett tass avtryck*
Var någonstans bor du? Det kanske finns någon med lite äldre råttungar vars mamma skulle kunna ställa upp.
Tyvärr gav två ungar upp.. Men efter att ha suttit med dom flera gånger per dag i några dagar så är dom nu pigga och skuttar runt och har god aptit!
#3 Har ingen våg så vet inte riktigt vad dom väger.
#6 Bor strax utanför Örebro.
hur har det gått?
Jag är också nyfiken. Hur mår bebisarna?
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

lämnar avtryck…
Jo det har gått jättebra med dom! Förutom att en av dom är väldigt mager och liten jämfört med dom andra, så honom är jag lite orolig över :/
*lämnar avtryck*
hoppas det går bra