Bebisar sökes i södra Sverige :)
Hej alla :)
Projekt Råtta börjar arta sig här, jag har hittat en gigantisk bur i Köpenhamn som skall hämtas på onsdag. 60*100*80 cm med alla tillbehör för 400 danska, om den ser ut som på bilderna är den i jättefint skick också :D (ni som vet, vad heter den där desinficeringsgrejen till burar och var köper man den? För säkerhets skull..)
Nu fattas bara bebisarna… Jag är ganska säker på att det är honor jag vill ha. Men inte helt 100 :P Har haft två hanar innan, men det var många år sedan. Därimellan har jag haft ett otal andra djur, för närvarande är zoot dock begränsat till en hamster som min pojkvän har lagt beslag på (vi bodde tillsammans i 4 år, bor nu temporärt isär på grund av våra utbildningar som kräver att vi är på var sitt håll ett tag). Hur som helst. Jag flyttar till DK om några månader för att läsa vid universitetet där (går en lång utbildning i Lund, har "bara" 2 år kvar), och vill gärna ha med mig ett par svenska råttor :) Grejen med att köpa dem nu är att jag har sommarlov och kan umgås 24/7 med dem i 1½ månad innan vardagen börjar på riktigt.
Dock är jag lite kräsen. Jag köper ALDRIG zoo-råttor igen. Mina pojkar var zooisar, och de hade mycoplasma och jag vet inte vad. Kostade mig 1000 kr att kurera dem, och när de väl var friska blev de uppätna av min väninnas hund (jag bodde hemma då och var på semester med familjen, min kompis "passade" dem och när jag kom hem fick jag ett telefonsamtal som sade att de var döda och borta, värsta jag varit med om.. Men det är ju iofs inte zooaffärens fel.) Ang. färg och sådant har jag inte så stora preferenser, jag står bara inte ut med röda ögon O_O; Jag är lite smått utställningssugen och kanske någon gång i framtiden själv vill starta en uppfödning (ett stort KANSKE) och därför hade det ju varit roligt om de har fina teckningar och hårlag. Men alltså inget krav :) Temperamentet är helt klart viktigast, vill ha ett par myspottor som kan knatta runt i min lägenhet och hålla mig med sällskap.
Uj, vad långt det blev! PM med frågor och annat är välkomna, och inlägg här i tråden likaså :) Kör gärna en bit om helt rätt råttor dyker upp.