För liten bur?
Jag har fyra råttor och planerar att kanske köpa en bur som är 50x33cm och 62cm i höjd. Nu rä frågan är det för litet? Och då kanske jag kan tillägga att mina råttor får springa fritt över hela köket ( dock så sover dom ju mest på dagen och är ute och springer på kvällen/natten, dom har öppen bur hela natten också )
Jo, jag vet att det antagligen är för liten.. Men tänkte kolla om samma gäller när dom får springa fritt? Buren är ju endast till för mat, vatten och toalett, och sova. Annars springer dom alltid fritt (just nu har dom inte ens någon bur.)

Måtten på den buren är ungefär detsamma som måttet för absolut minsta tillåtna bur för råtta enligt L80. Och L80s rekommendationer är waaaaay under det sunda förnuftet.
Nej jag tycker du ska försöka få tag på en större, om inte annat så finns det ju massor med råttfolk och uppfödare i skåne, dom kanske kan låna ut någon bur tills du får tag på en större? PM om du vill ha lite kontaktuppgifter.
står förresten att den skulle kunna vara till 3 råttor stämmer det?

Som sagt burräknaren går efter L80 och där snackar vi verkligen minsta laget. Inte helt osannolikt att det med 3 råttor stämmer.
Okej. Jo hade verkligen behövt bur. Har skrivit här också ang. att köpa en bur men tyvärr inte fått napp.