Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1377 ggr
Xett
0

knasiga råttor :)

jo som rubriken lyder så är mina råttor lite knasiga :P, eller rättare sagt en av mina råttor "Meja"

Hon har undar några veckor nu visat ett lite udda beteende, hon går runt och "parar" alla andra tjejor när dom får springa utanför buren. Jag har läst någon stanns att dom övar inför "the real deal", men är det verkligen så här mycket? kan tillägga att Meja är yngst av alla ( 2 månader)

en annan sak är att dom yngre tjejerna ibalnd äter tidningspapper! dom gnager inte utan verkligen äter det, är det något farligt? mina råttor har alltid tillgång till Torrfoder och får blötmat en gång om dagen så det är nog inte för att dom är hungriga, dock händert det inte så ofta men är ju ändå bra att fråga :)

tacksam för svar!

[MittNamn]
0

Mina 2månaders tjejer äter med tidningspapper..

Xett
0

mm visst är det konstigt :/ mina andra tjejer (9 månader) har aldrig gjort så..

[MittNamn]
0

Jag.. det lär nog inte smaka så mycket… lustigheter

SweGizmo
0

haha jag hade en råtta för ett par år sedan som åt toalett-pelletsen man har i burbotten och det gjorde han i ca 1 mån tid sen slutade han;D

det går nog över ska ni se, det är nog bara en bebisgrej likt människorbarn ska allt stoppas i munnen och smakas på, gärna flera gånger.

Min blogg: SweGizmo.se

Xett
0

haha oki tack :)

Nymphadora
0

Vår ena råtta äter alltid toalettpellets. Ena stunden sitter han och gör sin business på toaletten och en stund senare är han där och tuggar pellets.  :)

ScarletMajesty
0

att hon sätter på de andra honorna är vanlig t och det är inte att de övar utan de hjälper varandra vid löp :)

Xett
0

# 7 okej tack så mkt :)

ScarletMajesty
0

#8 det är himla roligt att titta på,speciellt då de viftar på öronen också :D

Xett
0

#9 ja, första gången ja såg det så trodde ja ärligt att dom skulle flyga iväg och inte komma tillbaka xD