Övertalningshjälp
Hejsan. Jag har velat skaffa råttor i flera år och tror att jag nu äntligen lyckats sälja idén till sambon. Hon är dock fortfarande lite småskeptiskt så det skulle vara bra om jag kunde ta med henne på "studiebesök" hos någon råttägare/uppfödare med snälla gosiga råttor.
Vi bor just nu i Ronneby i Blekinge men flyttar om några månader till Örebro. Jag har inget emot att åka en kortare sträcka och det är ingen brådska. Jag har redan väntat flera år och min ekonomi är inte på top just nu så det kommer ändå dröja ett tag innan vi kan skaffa råttorna. Men jag gillar att vara ute i god tid och tänkte att ju längre tid hon har att vänja sig vid tanken desto bättre :P
Jag vet att det finns många snälla och gosiga råttor representerade av sin husse/matte här som skulle göra ett jättebra intryck, så snälla hjälp mig =)

Jag bor ca 40 minuters bilfärd från Ronneby (strax utanför Tingsryd) och fick igår en kull på en av mina tre galet charmiga råttor :)
Jag bor i Avesta (kanske inte så jätte nära) men jag har en sambo hemma som va lite emot dom och så i början, nu är han total såld :D Ni är välkomna om ni skulle vilja..
Kan tilläggas att jag har just nu 8 hanar hemma på olika åldrar :)
^_^ / Martiina
#2 Avesta är lite väl långt bort tyvärr, annars hade jag gärna hälsat på.
#1 Åh, grattis till tillökningen. Hade varit jättekul att få se småttingarna, och Tingsryd är ju som du säger inte så jättelångt bort. Kan du tänkta dig att få besök någon dag?

#3 Tack så mycket! Jag vet dock inte när jag kan klämma in ett besök :/ Men det ska säkert gå att ordna :)
#3 Åh vad tråkigt, men det är förståligt :) Har du kanske vägarna förbi är du dock välkommen. :)
^_^ / Martiina

jag bor i örebro och har 19 fullkomligt underbara råttor som jag gärna presenterar för er ^^
senast igår hade jag 2 råttskeptiker på besök som blev helt tagna i hur sällskapliga mina råttor är :)
You can't spell Bitchy without Itchy
#5 Jag är sällan eller aldrig i de trakterna men vem vet, någon gång kanske =)
Tack, det låter kanon. Får se om jag hinner med ett besök hos Louisette inom den närmaste tiden annars får jag vänta tills efter flytten och hälsa på dig i Örebro ist. Jag kommer visserligen gärna och hälsar på iaf. Det är alltid trevligt att träffa råttfolk och jag har aldrig träffat så många råttor samtidigt någon gång tidigare =)
Om du och dina råttor kan omvända 2 skeptiker så kan du säkert hjälpa mig :P Min sambo är inte direkt skeptisk men måste få se dem i verkligheten och få känna på dem så att hon kan bilda sig en egen uppfattning om dem. Bara att visa lite bilder och berätta lite om råttor har fått henne att gå från "ush!" till "åh, vad söt!" så jag är snart i mål :P
Dock vill jag att hon ska vara med på det helt och hållet innan vi skaffar råttorna då de trotts allt ska bo med oss i flera år. Så alla positiva intryck är välkomna =)